Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Is dit zevenblad?

Bertus

Recommended Posts

Ik hoop niet dat dit zevenblad is....weliswaar maar 3 tot 5 blaadjes...maar toch??

Staat dit jaar voor het eerst in de groenstrook van de gemeente en ik kom 'm ook in mijn tuin tegen.

Af en toe kleine plantjes maar ook slingers.

Gr. Bert

image30391439039761.jpg

Ik denk niet dat het zevenblad is. Het groeit bovendien normaal op vochtige plekken, deze plek lijkt mij vrij droog. Wat het wel is?

Zevenblad heeft vrij tere/vochthoudende bladeren en stengels. Bij ons zaten er vroeger ook altijd spuugbeestjes in.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Dit is een jonge bosrank. Een leuke, snelgroeiende clematis (vitalba), die ook in de winter nog decoratief is vanwege zijn pluizebollen.

Is een kadootje

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Dan weet ik waar die vandaan komt. Aan de andere kant van de straat (we zitten aan 3 kanten aan gemeentelijk plantsoen) staat een clematis-achtige klimmer .

De blaadjes hiervan lijken wat gladder en minder gekarteld. Staat er dit jaar voor het eerst en is aan een grote veroveringstocht bezig (oa op een viburnum). Bloesem rook tijdje geleden zo overdadig dat het bijna op stinken aan gaat.

Of ik blij moet zijn met het cadeautje is maar een vraag gezien de groeisnelheid

image18481439055126.jpg

image37451439055351.jpg