Erny Geplaatst: 24 augustus 2015 Geplaatst: 24 augustus 2015 Als het plantje begin juli nog een sprietje was dan is ie waarschijnlijk tamelijk laat gezaaid. Als je geluk hebt dan komen er misschien nog een paar pepertjes aan dit jaar.Dan kan je ook gelijk zien welk soort je hebt. Als je een plant in verse potgrond zet dan zit daar voor gemiddeld 6 weken voeding in. Na die termijn zou je dus eigenlijk moeten bij voeden. Dat kan met speciale meststoffen maar met zo af en toe een scheut van de Aldi vloeibare plantenmest zal ie ook al heel blij zijn. Maar als je de plant nu weer in een grotere pot zet met verse potgrond kan hij daar eerst zijn voeding weer uit kunnen halen. (bij het verpotten de kluit zo min mogelijk verstoren en in zn geheel in een ruimere pot met grond zetten en aanvullen met verse aarde).Op alleen water zal de plant weinig pepers geven. Je balkon lijkt me een prima plekkie voor nu. Als het straks, vooral 's nachts, wat kouder wordt dan zou je hem langzaam (eerst alleen 's nachts) naar binnen kunnen halen. Let er dan wel op dat je dan kans op luizen hebt, even in de gaten houden. Quote
Demier Geplaatst: 24 augustus 2015 Geplaatst: 24 augustus 2015 Hij is al een keer verpot. Zat eerst in een kleiner potje. Maar je raad dus aan om opnieuw een grotere pot te pakken?Voor het opnieuw verpotten is het nu wel wat laat, maar de kluit niet verstoren en eromheen in in een grotere pot met nieuwe potgrond gaat wel lukken.Mijn antwoord was eigelijk alshet plantje ongeveer een 3 tal cm groot is, dan moet die zo diep mogelijk, dus tot aan de onderste 2 blaadjes in de potgrond.Voor goede wortelzetting, geef soms water van onderaf, zodat de wortels naar het water toegaan.En 1x in de week wat voeding, tomatenvoeding van de action is voldoende.gr Mat Quote
akroma Geplaatst: 24 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2015 Als het plantje begin juli nog een sprietje was dan is ie waarschijnlijk tamelijk laat gezaaid. Als je geluk hebt dan komen er misschien nog een paar pepertjes aan dit jaar.Dan kan je ook gelijk zien welk soort je hebt. Als je een plant in verse potgrond zet dan zit daar voor gemiddeld 6 weken voeding in. Na die termijn zou je dus eigenlijk moeten bij voeden. Dat kan met speciale meststoffen maar met zo af en toe een scheut van de Aldi vloeibare plantenmest zal ie ook al heel blij zijn. Maar als je de plant nu weer in een grotere pot zet met verse potgrond kan hij daar eerst zijn voeding weer uit kunnen halen. (bij het verpotten de kluit zo min mogelijk verstoren en in zn geheel in een ruimere pot met grond zetten en aanvullen met verse aarde).Op alleen water zal de plant weinig pepers geven. Je balkon lijkt me een prima plekkie voor nu. Als het straks, vooral 's nachts, wat kouder wordt dan zou je hem langzaam (eerst alleen 's nachts) naar binnen kunnen halen. Let er dan wel op dat je dan kans op luizen hebt, even in de gaten houden. Hehehe die luizen heb ik al gehad (heb er nog steeds een aantal maar houd et een beetje bij door ze handmatig weg te halen dus dat is redelijk onder controle). Heb ook de plant inmiddels verpot in een grotere pot met verse aarde dus dat moet ook goed komen. Ik denk dat ik hem wat minder water ga geven. Mijn vader kwam vandaag langs en die vond een kopje water per dag toch wel erg veel. Gaf aan dat 1x per week voldoende moet zijn. Klopt dat? Overigens heb ik inmiddels het begin van een peper Quote
Stan Geplaatst: 24 augustus 2015 Geplaatst: 24 augustus 2015 1x per week zou met deze warmte funest kunnen zijn. Kijk gewoon iedere dag even aan en voel of de grond vochtig is. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
akroma Geplaatst: 24 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2015 Hm misschien 2 of 3x per week dan. Ik heb wel het idee dat ik nu te veel geef. Heb vanmiddag water gegeven en als je op de aarde drukte een half uur geleden kwam er echt water uit. Dat is te vochtig neem ik aan? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.