Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had ze vorig jaar ook, en moet zeggen dat de smaak prima is hoor. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel veel smaakverschil proef bij pompoenen, behalve bij de muskaat-varianten zoals de Butternut en de Musquee de Provence. Die laatste 2 zijn wel echt mijn favorieten. Alleen al als je ze aansnijdt ruikt het vruchtvlees in de verte een beetje naar meloen, zo lekker!

Maar terugkomend op de plat wit boer, ik heb daar heerlijke soepen en taarten mee gebakken hoor

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Slecht pompoenjaar ? Hier zeker niet. I.v.m. dreigende vorst aan de grond in de komende nachten heb ik vanmiddag alle rijpe pompoenen die er nog lagen geoogst. 33 stuks waren er al van de planten gehaald waarvan het overgrote deel is weggegeven aan familie , buren en vrienden. Vandaag kwamen daar nog eens 22 stuks bij terwijl er 6 , nog niet helemaal rijp , op het land zijn blijven liggen. De oogst is afkomstig van 6 planten , allemaal van het ras Uchiki Kuri , die alle ruimte kregen en dus onbeperkt mochten groeien. De ruime hoeveelheid verteerde en halfverteerde compost die ik dit voorjaar in de grond freesde heeft ongetwijfeld voor een groot deel aan dit resultaat bijgedragen.

IMG587572911444595205.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ook ik heb intussen alles binnengehaald.

Ik mag niet klagen:

2x Blue Ballet

4x White Cloud

4x Baby Delica

8x Sweet Dumpling

die laatsten zijn erg groot vergeleken met wat ik ervan verwachtte

Hier een foto van de Blue Ballet en Baby Delica:

DSC0255763591444677312.JPG

En hier een aantal van de White cloud en Sweet Dumpling (met een mini-BabyD erbij):

DSC0256499491444677361.JPG

Die grote in het midden is een onbekende pompoen uit de tuin van mijn ouders.

Nu nog bedenken wat er allemaal mee te doen...

Geplaatst:

Bij mij van de week de pompoenen echt geheel ingestort door de 1e vorst.

2015-10-14-0973651444916960.06

Geplaatst:

Bij mij deed de Hokkaïdo / Uchiki kuri het heel goed. Van 9 planten had ik 30 pompoenen, met een totaal gewicht van 36 kilogram. Vorig jaar was de houdbaarheid niet zo goed. De oplossing voor dit jaar is dat ik van een aantal pompoenen puree kook. Dat vries ik in in porties van 450 voor gebruik in pompoenlasage.

Ook heb ik pompoenblokjes geblancheerd en ingevroren voor Oosterse pompoensoep.

Geplaatst:

Vraagje! Ik heb zojuist een van de mysterieuze pompoenen opengesneden waarvan ik vermoede dat het wel eens een spaghetti pompoen kon zijn. Ik zag niks geks toen ik hem open sneed.. ik hen beide helften 3 kwartier in de oven gehad in een laagje water en daarna het vruchtvlees eruit geschraapt, maar het was helemaal niet spaghetti-ig . Heb ik iets fout gedaan of is het gewoon geen spaghetti pompoen? Is het meteen duidelijk bij het open snijden als het er een is?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Ojee... nee dat was dan geen spaghetti pompoen.

Daar zou je bij het rauw opensnijden, waar de pitten normaal zitten, een bende sliertachtig vruchtvlees moeten aantreffen. Vandaar de naam spaghetti-pompoen.

Typ maar eens in op een zoekmachien dan zie je het wel aan de afbeeldingen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...