Cees Tabak Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Hallo, ik heb, denk ik, een vijgeblad pompoen. (gekregen als "een soort van |Aziatische squash, weet niet er verder ook niets van", aldus de gulle gever). Kan het kloppen dat de stelen van de vijgeblad pompoen niet verkurken? Hoe weet ik dan dat eea rijp is?? Cees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Ik heb hem in het verleden een keer gekweekt en ben niet verder gekomen dan een heel klein pompoentje waarvan de bloem net was afgevallen. Ik heb het rauw opgegeten en het was lekker!! Niet groter dan een mandarijn Ik kan je dus geen antwoord op je vraag geven. Het is een aparte soort die niet precies als pompoen werkt, zoveel weet ik. Ik vind het een mooie plant om te zien. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted August 28, 2015 Author Share Posted August 28, 2015 Heij Roosmarij, nou dan ben ik al verder. Dat ding woekert als een gek. De hele perenboom en kas ziten onder, en natuurlijk ook de pergola die ik had gecreëerd. (5 M2 was duidelijk te klein). Ik meen me te herinneren dat jij ooit iets riep over ' overhouden'. Was dat je nou uiteindelijk nog gelukt? En waarom wel / niet? Cees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Hoi Cees, ja hij klimt als een dolle en wordt inderdaad enorm groot. Het overhouden is me niet gelukt. Wat me er niet van zal weerhouden om het nog een keer te proberen Gewoon niet goed gedaan De vruchten schijn je -eenmaal rijp- heel lang te kunnen laten liggen; in goede conditie wel tot 2 jaar ofzo. Maar goed, dat is van horen zeggen, hè! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted September 15, 2015 Author Share Posted September 15, 2015 Ha, deze pompoen komt er dus volgend jaar weer. Jong smaakt het als een komkommer (maar dan lekkerder). In volwassen staat maak je er heerlijke confiture van: http://bijzonderspaans.nl/3178/cabello-de-angel/ (ik meld het maar even. Zodat andere belangstellenden minder lang over de verwerking hoeven te zoeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts