Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer Nashi Nijisseiki rijp?

Bertus

Aanbevolen berichten

Ze zijn rijp als de vruchten geel kleuren/zijn. Ze blijven wel stevig aanvoelen.

Ze laten meestal niet los van het steeltje zoals een appel dus knip ik ze los.

En zodra ze aangevreten worden door wespen bijvoorbeeld kan je die aangevreten vrucht er ook maar beter gelijk eraf halen en zelf opeten .

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bart

De Nijisseiki is hier gemiddeld met een half tot eind sept goed!

Dan wacht ik toch nog maar een paar weken.

Qua gewicht halen de 2 peertjes bij lange na niet 200 gr, dat zal ook te maken hebben met de droogte (tot een paar weken geleden ) die de opbrengst in mijn boomgaardje flink parten heeft gespeeld. Te laat onderkend dat ik meer water had moeten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nijisseiki die ik heb staan geeft veel vruchtjes maar over het algemeen klein. Dat was vorig jaar ook zo. Ik heb niet aan vruchtdunning gedaan maar er zijn er redelijk veel afgevallen. De vruchtjes zijn tussen de 4 en 5 cm in doorsnede en rond de 70 gr/st. Ik heb ook een ander soort staan (Tama) en die heeft vruchten zo groot als appels maar het zijn er heel wat minder.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 11 maanden later ...

Mijn Nashipeer waarvan ik dacht dat het een nijiseiki was (volgens de leverancier), maar de vruchten zijn nu al rijp.

Moet ik er nu van uit gaan dat het een ander ras is? (Mijn Benita peer was overigens ook al rijp en de Williams ook),

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 years later...

Mijn Nashi-Nijisseiki peren beginnen te rijpen, de wespen hebben er al flink aangezeten. De ongeschonden vruchten heb ik nu in gaaszakjes verpakt anders hou ik niets over.

De goede delen van aangetaste peren smaken al zoet en sappig maar voor de smaak is het het beste om ze zolang mogelijk (half-eind sept.) te laten hangen. Naast zoet en sappig worden ze iets zachter en er komt een exotisch smaakje bij.

Edit: ik zie nu pas dat de discussie over nashi-peer in 2 topics loopt.

@J&M: Overigens prachtig dat je een Nashipeer in je gewone peer hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...