Bertus Geplaatst: 27 augustus 2015 Share Geplaatst: 27 augustus 2015 Mijn Nashi Nijisseiki (zandpeer) draagt dit jaar voor het eerst. Wanneer zijn deze rijp...kan ik dat voelen?Proberen is een beetje zonde omdat de boom maar 2 vruchten draagt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AshaiRey Geplaatst: 27 augustus 2015 Share Geplaatst: 27 augustus 2015 Ze zijn rijp als de vruchten geel kleuren/zijn. Ze blijven wel stevig aanvoelen.Ze laten meestal niet los van het steeltje zoals een appel dus knip ik ze los.En zodra ze aangevreten worden door wespen bijvoorbeeld kan je die aangevreten vrucht er ook maar beter gelijk eraf halen en zelf opeten . Quote Groetjes,Bram Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bertus Geplaatst: 27 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 27 augustus 2015 Ze zijn geel, dus ik zal er eens eentje "slachten", ben benieuwd naar de smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bart646 Geplaatst: 28 augustus 2015 Share Geplaatst: 28 augustus 2015 De Nijisseiki is hier gemiddeld met een half tot eind sept goed! Ik heb wel eerdere rassen die half aug al erg lekker zijn! Bij goede vruchtduning kom je tussen de 200-300 Gr per vrucht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bertus Geplaatst: 28 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 28 augustus 2015 @Bart De Nijisseiki is hier gemiddeld met een half tot eind sept goed! Dan wacht ik toch nog maar een paar weken.Qua gewicht halen de 2 peertjes bij lange na niet 200 gr, dat zal ook te maken hebben met de droogte (tot een paar weken geleden ) die de opbrengst in mijn boomgaardje flink parten heeft gespeeld. Te laat onderkend dat ik meer water had moeten geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AshaiRey Geplaatst: 28 augustus 2015 Share Geplaatst: 28 augustus 2015 De nijisseiki die ik heb staan geeft veel vruchtjes maar over het algemeen klein. Dat was vorig jaar ook zo. Ik heb niet aan vruchtdunning gedaan maar er zijn er redelijk veel afgevallen. De vruchtjes zijn tussen de 4 en 5 cm in doorsnede en rond de 70 gr/st. Ik heb ook een ander soort staan (Tama) en die heeft vruchten zo groot als appels maar het zijn er heel wat minder. Quote Groetjes,Bram Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bart646 Geplaatst: 28 augustus 2015 Share Geplaatst: 28 augustus 2015 Nijisseiki is hier eigenlijk in hoofdzaak een bestuiver voor de rest de peren van Nijisseiki komen max op 200 Gr. Naddel zeker 250 Gr Shinko Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 20 augustus 2016 Share Geplaatst: 20 augustus 2016 Mijn Nashipeer waarvan ik dacht dat het een nijiseiki was (volgens de leverancier), maar de vruchten zijn nu al rijp. Moet ik er nu van uit gaan dat het een ander ras is? (Mijn Benita peer was overigens ook al rijp en de Williams ook), Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AshaiRey Geplaatst: 20 augustus 2016 Share Geplaatst: 20 augustus 2016 Nee hoor, het is gewoon een heel raar seizoen. Bij mijn hangen er ook hele rijpe en zoete gele peren aan met direct er naast nog heel onrijpe groenige. Quote Groetjes,Bram Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 26 augustus 2016 Share Geplaatst: 26 augustus 2016 Hier zijn de Kosui peren nu ook goudgeel en dus rijp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jelle & Martijn Geplaatst: 29 augustus 2019 Share Geplaatst: 29 augustus 2019 Ik ben er dus vandaag achter gekomen dat we ook Nashi peren in de tuin hebben. Als ik de foto zo vergelijk, dan zijn die van ons ook wel rijp? Of nog even wachten? Ze zijn nog niet bijzonder groot ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bertus Geplaatst: 30 augustus 2019 Auteur Share Geplaatst: 30 augustus 2019 Mijn Nashi-Nijisseiki peren beginnen te rijpen, de wespen hebben er al flink aangezeten. De ongeschonden vruchten heb ik nu in gaaszakjes verpakt anders hou ik niets over.De goede delen van aangetaste peren smaken al zoet en sappig maar voor de smaak is het het beste om ze zolang mogelijk (half-eind sept.) te laten hangen. Naast zoet en sappig worden ze iets zachter en er komt een exotisch smaakje bij. Edit: ik zie nu pas dat de discussie over nashi-peer in 2 topics loopt.@J&M: Overigens prachtig dat je een Nashipeer in je gewone peer hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.