Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Komkommer/sjalot


jootje

Aanbevolen berichten

Ik had 4 komkommer plantjes , gezaaid op 11 mrt ( op zolder) .Paar dagen later gekiemd. Plantjes groeiden redelijk, wel steeds een bloemtje, welke ik er braaf uithaalde. Een maand ofzo terug heb ik ze in hnbet kasje in de tuin gezetb om te wenne, was goed weer. Later 2 ervan in de tuin gezet, die gingen heel snel dood. na een weekje weg had ik in de andere twee een mini komkommertje, heb de planten vorig weekend in de tuin gezet, maar ik denk niet dat het goed gaat! Zaad kwam ( inclusief grond en bakje) van de Aldi. Ik heb al een beetje rondgekeken, en geloof dat ik ze nog wel opnieuw kan zaaien? Dit waren grote grote komkommers, althans, dat moesten ze worden. Nu deze niet gelukt zijn wil ik eigenlijk een snack/mini komkommer gaan proberen. Heeft iemand daar nog wat zaadjes van die hij/zij kan missen? ( stuk of 3 is genoeg)

En dan de sjalotten. Dit is mijn eerste moestuin seizoen, dus ik kan het eigenlijk niet weten, maar ik heb zomaar het idee dat ze bijna " klaar" zijn, blad word wat geler, gaat wijduit staan. Kunnen jullie aan de foto zien of ik daar gelijk in heb? 2ni0gft.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bv al 1 sjaolot oogsten als je hem nodig hebt of het blad gebruiken , maar echt klaar zien ze er niet uit dan komt zo'n kluster sjalotten boven de grond uit en waneer dat het geval is zie je ook duidelijk boven de grond waneer ze groot genoeg zijn om te oogsten en bewaren.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De knol wordt het grootste gevormd in het laatste deel van de groei, wacht nog een paar weken

 

 

hmmm zo'n systeem zit er ook in een zwangerschap... tijdens de laatste loodjes groeit die baby enorm aan gewicht...

 

En moeders helaas ook

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat moeders niet (...) slaphangen (zoals een ui) zodra de vrucht rijp is

 

Na afloop wel, hoor...

 

Haha! Je voelt je wel behoorlijk geknakt, zowels als de vrucht (mega) rijp is en erna! En slaphangen...tja... hahaha gaan we het niet over hebben, goed?

 

Pfff zal niet meer offtopic gaan hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...