Debbie2 Geplaatst: 7 september 2015 Share Geplaatst: 7 september 2015 Goedeavond, ik heb gisternavond mijn (kers)tomatenplant in een grote pot gezet (hij stond in de volle grond in een klein vakje, maar werd daar veel te groot voor) Toen ik deze avond thuis kwam, hing hij helemaal slap Wat kan ik hier aan doen? Alvast bedankt!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 7 september 2015 Share Geplaatst: 7 september 2015 Waarom werd hij daar te groot voor? Als de wortelen gewoon hun gang kunnen, maakt het niet uit dat er niet veel ruimte is naast de stam. De plant heeft een shock gehad. Goed verzorgen en dan komt het vast weer goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Debbie2 Geplaatst: 7 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 7 september 2015 Naast onze trap hebben we een klein plantenbakje... De plant werd te groot dat onze trap deels overwoekerde ;o) We hebben een grotere pot gekocht, zodat hij daar rustig zijn gang kon gaan. Wat bedoel je met goed verzorgen? Hem even laten doen? Extra water geven,..? Heb de grond goed vochtig gemaakt voor ik hem plantte Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 7 september 2015 Share Geplaatst: 7 september 2015 Vooral goed vochtig houden (maar niet nat laten staan). Ook kun je wat blad verwijderen om 'm te helpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 8 september 2015 Share Geplaatst: 8 september 2015 ja, het verplanten heeft de haarwortels wat beschadigdals hij niet te groot is kun je er een doorzichtige plastic zak omheen doen met een paar gaatjes er in, de luchtvochtigheid wordt daardoor hoger en de verdamping door het blad minderwel af en toe even lucht verversen en na een paar dagen weghalen anders komt er weer schimmel in Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 8 september 2015 Share Geplaatst: 8 september 2015 Het is ook nauwelijks de moeite om zo laat in het jaar nog een tomaat te verplanten.Het seizoen is zo ongeveer voorbij. De phyto slaat overal toe...Dan weet je dat vast voor volgend jaar Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Debbie2 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 8 september 2015 Tnx voor al de info!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.