Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 (aangepast) Met hulp van Prettig Gestoord verwacht ik aanstaande zaterdag rond 12.45uur aan te schuiven. De kans dat ik er daadwerkelijk ben schat ik nu in op 95%, dus ik ga vast mijn spullen inpakken en deze keer alles goed labelen (les van de vorige keer). Mijn transport (Trein/ PG combi) en ruilcapaciteit is een heel stuk minder dan in het voorjaar (toen 18 deals). Verder ben ik niet echt hard op zoek naar dingen, mijn zadenvoorraad is aardig op peil en anders heeft PG vast nog wel wat liggen. Aanbod: 3-jarige Amerikaanse Blauwebessen (ong 50cm) in C2 (6x)3-jarige Rode (aal)bes Jonkheer van Tets (ong 50cm) C2 (3x)een paar 11 liter (vierkant) en 18 liter (rond) containersJiaogulan aflegger, ongeveer 10cm groot (Eeuwigheidskruid/Onsterfelijkheidskruid/Long Livety herb) Verder kan ik vruchten van de Chayote (stekelige variant) al vast voor je reserveren. Die hoop ik dan in het voorjaar mee te nemen naar de MTFD. Is nog wel even afwachten of alles op tijd oogstbaar is, bij een hele vroege nachtvorst in oktober, moet ik het nog maar zien. Gevraagd:-aardbeien plantjes van een heel vroeg ras (enkeldrager)-doordragende aardbeien (alle rassen welkom muv Ostara en MRAK)-een bodembedekker voor langs de slootkant (strook van 12 meter, 30cm breed)-alles wat geschikt is voor nateelt of winterteelt (heb zowel een grote kas, als een forse koude bak) bv een winterharde erwtensoort voor in de kas. Het is meer bedoeld als motivatie om in de winter de deur uit te gaan, dan dat ik ga voor hele bijzondere oogsten. -tuinkruiden (vul ik nog aan) Deals : Angela: 1x Am blauwe bes in ruil voor een aantal vrij vroege "moeders verjaardag" aardbeienJorieke: zout en of suiker (2 stuks in totaal)Ciska: 1x Mrak voor 1x ChristineYuras: .... voor oreganoWeknow: ..... voor wat Aquadulce tuinbonenPG: Act. Kolomikta "Vitakola" voor wat uit haar zadenverzameling (of chutney) 25 september 2015 aangepast door Gast Quote
Kim Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 (aangepast) Dag Goldfish, leuk dat je probeert te komen, ik hou mijn vingers gekruisd voor je! Heb je wat aan wintersla en raapsteel namenia (kan je nu in de bak zaaien en vanaf januari weer)? Mocht het lukken voor een blauwe bes mee te nemen, zou dat heel leuk zijn! 23 september 2015 aangepast door Gast Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Ik hoop dat het je lukt om te komen. Ik heb nog wel interesse in een blauwe bes. Ik heb aardbeien planten naam onbekend smaak erg goed, op 7juni (mijn moeders verjaardag) heb ik tot nu altijd aardbeien gehad laat maar weten of je interesse hebt? Of misschien staat er iets op mijn lijstje voor je?Ik heb ook mosterdblad plantjes die hebben bij mij afgelopen winter (niet erg koud geweest) buiten gestaan en hebben gewoon doorgegroeid? Quote
Ciska Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Ik neem lambada aardbeien mee, volgens mij is dat een vroeg ras...voor de zaaitafel. Ik Zoek zelf andere soortjes aardbeien voor erbij....zal ik er twee voor je reserveren? Quote
Yuras Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Hoi, Goldfish!Voor de -een bodembedekker voor langs de slootkant (strook van 12 meter, 30cm breed) zijn bosaardbeitjes geschikt? Ik kan meenemen voor jouw.Ook stekken van oregano... Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Hoi Vincent. Een beetje een probleem misschien voor nu: ik heb je boek hier in Fr. maar kom niet..heb jij mijn boek uit? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Hoi Appelvrouw. Nog niet uit helaas, anders zou ik het wellicht kunnen meegeven aan iemand die jij later dit jaar nog zou treffen. Heb je mijn boek inmiddels wel uit? Als je om Holzer zit te springen dan kan ik het ook opsturen per post. Quote
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Hoi, Goldfish!Voor de -een bodembedekker voor langs de slootkant (strook van 12 meter, 30cm breed) zijn bosaardbeitjes geschikt? Ik kan meenemen voor jouw.Ook stekken van oregano... In de oregano heb ik zeker interesse. Hoe is het afgelopen met die kleine gele smakelijke kruisbes uit "grootmoederstuin"? Zou er graag eentje willen hebben. De stekken waren dit voorjaar nog niet goed genoeg aangeslagen om te kunnen ruilen. Zie onze PB's van dit voorjaar. Quote
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 (aangepast) Ik hoop dat het je lukt om te komen. Ik heb nog wel interesse in een blauwe bes. Ik heb aardbeien planten naam onbekend smaak erg goed, op 7juni (mijn moeders verjaardag) heb ik tot nu altijd aardbeien gehad laat maar weten of je interesse hebt? Of misschien staat er iets op mijn lijstje voor je?Ik heb ook mosterdblad plantjes die hebben bij mij afgelopen winter (niet erg koud geweest) buiten gestaan en hebben gewoon doorgegroeid? De mysterie 7 juni Aardbei doet het voor mij, want dat moet onder glas vanaf half mei dan kunnen lukken. Zijn zes plantjes teveel gevraagd in ruil voor een Amerikaanse blauwe bes (ras onbekend, lijken middentijds/vrij laat te rijpen in vergelijking met de acht rassen die ik heb). 23 september 2015 aangepast door Gast Quote
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 (aangepast) Ik neem lambada aardbeien mee, volgens mij is dat een vroeg ras...voor de zaaitafel. Ik Zoek zelf andere soortjes aardbeien voor erbij....zal ik er twee voor je reserveren? Lambada is inderdaad erg vroeg (de op vier na vroegste of zo) erg lekker en matig productief. Maar als het goed is heb ik die zelf ook nog genoeg staan. Ik zal morgen in de tuin kijken wat ik precies heb aan aardbeien, heb het de laatste maanden een beetje laten verslonzen. Ik kijk ook nog naar soorten die jij nog niet hebt, b.v. een tweede jaars Mrak (doordrager)Wordt vervolgd! 23 september 2015 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Ik ben hap snap in jouw boek aan t lezen. Het bevalt me wel, maar van de zomer had ik weinig tijd en rust om te lezen. Nee ik zit en spring niet om Holzer hou het maar lekker voorlopig en laten we afspreken dat we elkaar op de lente MTFD treffen...dat lijkt me een fijn vooruitzicht Edit: de Mountain magic van Marcel heeft het hier heel goed gedaan buiten! Nog steeds... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Lijkt mij een prima mijlpaal!. Als alles verloopt volgens het meest gunstige scenario zit ik dan aan het eind van de tweede serie kuren (die volgen na de gevreesde en gehoopte operatie). ~ Zal de complimenten aan Marcel doorgeven wanneer ik hem spreek of mail. Ben blij dat het de kleine omweg via Lent waard was. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Ik hoop dat het je lukt om te komen. Ik heb nog wel interesse in een blauwe bes. Ik heb aardbeien planten naam onbekend smaak erg goed, op 7juni (mijn moeders verjaardag) heb ik tot nu altijd aardbeien gehad laat maar weten of je interesse hebt? Of misschien staat er iets op mijn lijstje voor je?Ik heb ook mosterdblad plantjes die hebben bij mij afgelopen winter (niet erg koud geweest) buiten gestaan en hebben gewoon doorgegroeid? De mysterie 7 juni Aardbei doet het voor mij, want dat moet onder glas vanaf half mei dan kunnen lukken. Zijn zes plantjes teveel gevraagd in ruil voor een Amerikaanse blauwe bes (ras onbekend, lijken middentijds/vrij laat te rijpen in vergelijking met de acht rassen die ik heb). Ik breng ze mee. Quote
Yuras Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 In de oregano heb ik zeker interesse. Hoe is het afgelopen met die kleine gele smakelijke kruisbes uit "grootmoederstuin"? Zou er graag eentje willen hebben. De stekken waren dit voorjaar nog niet goed genoeg aangeslagen om te kunnen ruilen. Zie onze PB's van dit voorjaar.Oregano is gereserveerd. Qua kruisbessen... Nu, met veel moeite eentje wel geworteld. Als het winter overleefd, dan zal ik stekken maken... Quote
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Dank voor de oregano! Wil je er nog iets voor terug? Quote
Ciska Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Graag, de mrak heb ik indd nog niet. Voor overige soortjes houd ik mij aanbevolen Verder heb ik nog Maxim aardbeien, weet niet of die vroeg zijn en ik heb laatst een aardbeiplantje gekregen "Christine" gewoon voor de probeer.... Ik had er twee uitlopers aan....misschien wil jij er een? Doe het rustig aan, ik hoor het wel.... Quote
weknow Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Ik heb vorige week mijn bestelling bij Van der Wal binnen met o.a. Aquadulce tuinbonen.....een soort dat bijna winterhard zou moeten zijn. (Proberen is weten ) Ik wil ze nu nog leggen (enkele buiten en wat in de kas) en dan in februari nog een portie...maar heb dan nog een klein half zakje over..... Wil je die proberen? (Ik neem aan dat je dingen als rucola of veldsla wel hebt, die kunnen nu nog goed....mag je eventueel ook hebben) Voor andere dingen als wintersla is het eigenlijk al wat laat. Zou wel erg leuk zijn als je er zaterdag bij bent, Vincent! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Yuras Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Dank voor de oregano! Wil je er nog iets voor terug? Vorige editie MTFD had ik van jouw prachtige vierkante potten.. En niks terug gegeven... Dus, hoef niet. Maar, als heb je die potten over - dan graag. Quote
Goldfish Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Graag, de mrak heb ik indd nog niet. Voor overige soortjes houd ik mij aanbevolen Verder heb ik nog Maxim aardbeien, weet niet of die vroeg zijn en ik heb laatst een aardbeiplantje gekregen "Christine" gewoon voor de probeer.... Ik had er twee uitlopers aan....misschien wil jij er een? Doe het rustig aan, ik hoor het wel.... Lambada heb ik inderdaad al. Zullen wij een Mrak ruilen voor een Christine? Is trouwens een vroeg resistent ras. Quote
Ciska Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Helemaal goed.... Staat inmiddels genoteerd Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ik heb een mooie Pipo-wagen voor je, waar je even in kunt rusten als je dat wilt/nodig vindt Hij staat op het veldje waar ook de auto's komen te staan, verder is het er heel rustig en groen. Je kunt er even liggen, het bed is al opgemaakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Dat is wel erg lief en gastvrij van je! Verwacht niet dat het nodig is, maar je weet maar nooit. De vorige kuur zakte ik ergens halverwege vrijdag in om zo'n beetje zaterdagmiddag weer wakker te worden.... dat komt door het wegvallen van een pepmiddel dat de ergste bijwerkingen van het middel dat ik dinsdag kreeg moet compenseren. Ik overnacht overigens vrijdag/zaterdag ergens in de buurt, scheelt ook weer energie. Ik zie er overigens veel beter uit (en voel mij ook vaak veel beter) dan velen zullen verwachten die de slechte berichten omtrent mijn gezondheid hebben meegekregen. Quote
Goldfish Geplaatst: 24 september 2015 Auteur Geplaatst: 24 september 2015 Ik heb vorige week mijn bestelling bij Van der Wal binnen met o.a. Aquadulce tuinbonen.....een soort dat bijna winterhard zou moeten zijn. (Proberen is weten ) Ik wil ze nu nog leggen (enkele buiten en wat in de kas) en dan in februari nog een portie...maar heb dan nog een klein half zakje over..... Wil je die proberen? (Ik neem aan dat je dingen als rucola of veldsla wel hebt, die kunnen nu nog goed....mag je eventueel ook hebben) Voor andere dingen als wintersla is het eigenlijk al wat laat. Zou wel erg leuk zijn als je er zaterdag bij bent, Vincent! Nou een paar overblijvende Aquadulce boontjes als experiment voor in de kas sla ik niet af. Ander groenvoer ook wat anders overblijft ookk. Het gaat mij dit jaar niet zo zeer om de oogst, maar om de motivatie in de winter toch de kou in te gaan ondanks dat ik door bijwerkingen daar mogelijk niet heel veel zin in heb. Quote
Goldfish Geplaatst: 25 september 2015 Auteur Geplaatst: 25 september 2015 Zoals het nu gaat is het vrijwel zeker dat ik zaterdagmiddag rond 12.45u zal aanschuiven in gezelschap van Prettig Gestoord! Ik ga dus vandaag alles inpakken! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.