Geplaatst: 10 oktober 201510 j Wat is het probleem De ‘vrijhandelsverdragen’ TTIP en CETA bedreigen de democratie. Grote bedrijven kunnen overheden aanklagen voor speciale tribunalen als zij democratisch beleid aannemen dat hun kansen op winst aantast. Dit kost de belastingbetaler soms miljarden euro’s. Europa moet de vaak slechtere Amerikaanse standaarden voor consumentenbescherming, sociale rechten en milieubescherming accepteren. Dan voeren we Amerikaanse wetgeving in Europa in zonder dat burgers of parlementen daar nog iets over te zeggen hebben.De onderhandelingen zijn geheim. Wij burgers hebben bij dit alles het nakijken. Daarom willen we een referendum! Ondersteun je dit, teken dan de petitie. http://ttip-referendum.nl/ Een nieuw platform in de strijd tegen het TTIP handelsakkoord Nu is het slechts een petitie, maar kan uitgroeien tot een referendum dus (als TTIP door de eerste kamer zou komen). > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 6 mei 20169 j 146,723 stemmen al, schiet lekker op. Ik heb ook gestemd. “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 6 mei 20169 j Ik heb ook getekend.Echt van de zotte dat dit uberhaupt serieus genomen wordt door de kamer, kan het nu eens afgelopen zijn met de lobby van de industrie To plant a garden is to believe in tomorrow.
Geplaatst: 8 mei 20169 j Ik teken ook.Een kleine kanttekening overigens : de meeste claims die voortkomen uit (een onderdeel!) van dat verdrag komen uit Nederland. Misschien moeten we daar ook eens tegen ageren?https://decorrespondent.nl/510/Hoe-Nederland-een-claimparadijs-voor-multinationals-werd/52347942240-b53f5540 Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 8 mei 20169 j Na deze petitie al een paar keer in het Frans ondertekend te hebben heb ik het hier nog maar eens gedaan. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.