Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mini groenten / dwerggroenten en mini fruit


Aanbevolen berichten

OPROEP!

Voor mijn nieuwe project ben ik opzoek naar mensen / hobbyisten die graag miniature groenten / fruit [ geen baby groenten* ] thuis laten groeien. Hoe zit het met container growing binnenshuis? Wat rassen / zaden zijn er te vinden hier in NL? Zijn er speciale technieken die toegepast worden? Zoals bv. het zelf kruizen van zaden om het 'perfecte specimen' te vormen.

 

Ben jij of ken jij een container grower? Dan zou ik je graag enkele vragen willen stellen via Skype, aan de telefoon of in persoon.

 

Laat graag een reactie hieronder als je geïnteresseerd bent. Of mail naar:

[email protected]

 

Groet!

Giannella - WdKA student | Minor Open Design

 

* "Miniature, midget, and dwarf vegetables are good selections for container growing.

True dwarf varieties at full maturity have edible parts that are smaller in size than

ordinary vegetable varieties and cultivars. Miniatures, midgets, and dwarfs differ from

vegetables that are sold as “baby” vegetables–those are generally full-sized cultivars

picked before maturity. Baby corn, for example, is most often ordinary corn harvested

early just as the silk emerges from the husks."

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de link zie ik allemaal buitenlandse rassen en ik vraag mij af of ze het goed doen in ons klimaat (zoals de genoemde watermeloen) en hoe je aan de zaden komt.

 

Ik zou eerder kiezen voor gewassen die ook in de "vierkantemetertuin"/ "square foot garden" in Nederland gebruikt worden. Daarnaast vergen potten nogal wat discipline als het om water geven gaat (niet te veel en niet te weinig: weinig buffer).

 

Om voorbeelden te noemen van kleine gewassen (die ook snel genoeg groeien om kinderen te boeien): radijzen, Romeinse sla, Spinazie (maar daar heb je dan wel weer veel van nodig om een fatsoenlijke maaltijd te maken), (parijse) worteltjes, Rucola, Veldsla, Pluksla, etc.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Deborah,

 

Dank u wel voor uw snelle reactie.

 

Via de link ziet u inderdaad buitenlandse rassen, maar die hoef ik niet perse te gaan planten. Ik wil juist achterkomen hoe het zit met het groeien van dwerggroenten / -fruit hier in NL. Wat is zo uniek aan container growing en waarom doet u het (als u het doet)? Daarnaast zou ik ook graag willen weten wat kan ik idd hier allemaal laten groeien? .. U vertelt ook dat potten nogal wat discipline vergen als het om water geven gaat; zijn er naast - gedisciplineerd - water geven andere speciale technieken die toegepast worden?

 

Als het schikt, zou ik u graag meerdere vragen willen stellen over dit onderwerp.

 

Ik hoor graag van u.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...