Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Voorstellen TIPS Company

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Wij hebben ons met onze student company hier aangemeld, om jullie mening te vragen over het product dat wij op de markt willen brengen.

Het product moet bewustwording over voedselverspilling creëren en de mogelijkheid geven direct te stoppen met verspillen. Het is de bedoeling om hier een moestuintje in op te nemen zodat de consument bewust wordt hoeveel werk het is om een groente te kweken. (over de mogelijkheden hiervoor willen wij graag nog jullie hulp vragen). Je mening kun je hieronder kwijt, het duurt maar een paar minuutjes en je maakt ook nog kans op ons eerste product of een aandeel t.w.v. €20..

Willen jullie samen met ons de samenleving verbeteren?

Hartelijk bedankt!

Team Tips

http://www.tipscompany.nl/marktonderzoek

Geplaatst:

Poehee... mijn conclusie na het invullen van deze zoveelste enquete is dat studenten zich eerst wel eens wat beter zouden moeten verdiepen in het maken van een enquete.... Welke vragen stel je en wat voor antwoorden geef je als keuze. MIsschien daar eerst een studie over volgen?

Dit is weer een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Ben er zelfs behoorlijk geirriteerd uitgekomen... Bijvoorbeeld door het feit dat jullie het ergens over "het kweken van een moestuintje" hebben.

Geplaatst:
  • Auteur

Beste Erny,

Wij volgen de studie Small Business & Retail Management, waarbij we ook het vak marktonderzoek volgen. Dit is dus een studie over enquêtes.

We zijn echter beperkt in tijd omdat we maar één jaar bezig zijn met onze student company. Hierdoor kan een naamgeving zoals moestuintje wel eens verkeerd worden geïnterpreteerd. Wij begrijpen dat een moestuintje niet hetzelfde is als een bakje voor kruiden of kleine groente voor op de vensterbank, dit hadden we wellicht anders moeten verwoorden.

Onze excuses hiervoor.

Graag willen wij u doorverwijzen naar onze introductievideo welke beter de aard van het probleem weergeeft. Wat inzicht zou moeten geven op dat er ook zeker bij de consument iets te besparen valt.

Met vriendelijke groet,

Team Tips

Geplaatst:

Vandáár ook mijn opmerking over de kwaliteit van de enquête. Juist omdát jullie studie ook marktonderzoek behelst.

De vragen naar bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van Voedselbank en LdH waren ook erg onverwacht en kwamen zonder inleiding. Als ik namelijk niet weet wat jullie met mijn antwoorden van plan zijn dan ben ik ook niet snel geneigd daar een antwoord op te geven.

En "het kweken van een moestuintje" moet dus zijn: "het kweken van groenten (en fruit)". De plek waar dat zoal gebeurt is in kweekbakken, moestuinen, voor- en achtertuinen, bakken, potten, daken, zakken, regengoten, big bags, actionwasmanden... óf jullie bakje... etc etc.

In de enquete heb ik nog meer opmerkingen gemaakt over o.a. de vraagstelling. Allemaal bedoeld als feedback en leermomentje.

Het is inderdaad zo dat er bij de consument qua verspilling iets te verbeteren valt maar, zoals ook al in mijn enquête reactie genoemd, dat is maar een druppel op een gloeiende plaat in vergelijk wat er in de industrie, landbouw, supermarkt wordt weggesmeten.

En om nou te gaan betalen voor een pakket met tips (en o.a. de pannen- en flessenlikkers ) om minder te verspillen? Dat concept wil er bij mij niet echt in. Ik betwijfel dus ten zeerste of daar een markt voor is.

Ik zie eerder wat in gratis voorlichting.

Bedankt voor de snelle reactie, dát is heel goed van jullie! En succes met de studie!

p.s.: De timing van het "Just say Yes" in de video is goed getimed... Leuk bedacht.

Geplaatst:

Helemaal eens met Erny voor wat betreft de kwaliteit van de enquête. Daar kan nog flink wat aan worden verbeterd, vandaar dat ik hem niet heb ingevuld. Zeker als dit een onderdeel is van de studie (ik heb dat voor mijn universitaire studie ook regelmatig moeten doen) verwacht ik gewoon veel beter.

Als jullie het over "moestuintje" hebben, zoals in de beginpost, dan zegt dat mij dat jullie geen kaas van tuinieren hebben gegeten. Is niet erg, maar dat moet je nooit zo laten blijken. Daarmee krijg je geen betalende klanten, want welke klant betaalt nu voor tips van een leek?

Natuurlijk is het mooi om de consument bewust te maken van wat er allemaal nutteloos wordt weggegooid, maar de echte verspilling vindt niet bij de consument plaats. Al willen overheden de consument wel graag dit soort schuldgevoelens aanpraten (zeker in Duitsland!). En betalen voor tips, mja, daar lijkt mij weinig markt voor. Zeker ook omdat je met wat internetzoekhulp ook al heel snel aan gratis tips komt.

Succes met de enquête en de studie.

Geplaatst:

Herkenbaar probleem In een beperkte tijd een enquête opstellen, denken dat hij top is en er achteraf achter komen dat er veel verbeterpunten zijn. Maarja, daarvoor zit je op school toch?

Heb toevallig laatst nog een tentamen gehad over o.a. het opstellen van vragenlijsten (ik zit nu 4e jaar SBRM): begin nóóit met zulke persoonlijke ('bedreigende') op de eerste pagina... altijd aan het eind En ik zelf heb het idee dat het best veel vragen zijn... zeker weten dat er alleen 'need to know'-vragen inzitten, en geen 'nice to know'-vragen?

In ieder geval succes met het jong ondernemen! Leuk project! Met de nodige uitdagingen... tenminste, bij ons toen (trackon.nl)... een jaar na het project waren we pas van de voorraad af

Geplaatst:

De doos hergebruiken om groente in te kweken, hoe hadden jullie dat in gedachten?

Geplaatst:

Sorry maar zolang o.a. dit forum er is zal je weinig betalende tips kunnen verkopen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

tip voor de tips company: test je vragen eerst uit bij wat serieuze feedbackgevers voordat je de enquête uit zet

(is erg moeilijk, weet ik, mensen zijn vaak te aardig, te makkelijk, te lui of kosten serieus geld)

Geplaatst:
  • Auteur

De negatieve reacties stromen binnen op dit forum helaas, graag willen wij jullie er op wijzen dat we 2de jaars studenten zijn en ons doel is om van dit project te leren. Bedankt door de tips, we kunnen deze wel gebruiken.

Betalen voor tips doe je niet, je betaald uiteindelijk voor de producten in het pakket die er voor zorgen dat je direct kunt starten met besparen.

Ik(Steef) heb van thuis uit wel enkele ervaring in het kweken van groenten, we hebben namelijk een grote moestuin en kas met verschillende groente. Dit jaar heb ik spaansepepers, tomaten en komkommers in gekweekt.

Ik weet dat je dit soort groente moeilijk in een doos kunt kweken maar kruiden zou naar mijn mening prima moeten kunnen. Welke kruiden denken jullie dat geschikt is en eventueel welke groente? Welke afmeting hebben deze kruiden of groente nodig?

Bedankt voor de hulp

Geplaatst:

Zie de reacties niet negatief maar als feedback

Mijn probleem met de doos is niet zozeer het formaat. Karton kan niet tegen vocht. planten hebben vochtige grond nodig om te groeien.

Op dit forum is info te vinden over bijvoorbeeld voorzaaien in kartonnen wcrolletjes of in karton/papier gevouwen potjes. Die rolletjes/bakjes worden nat en gaan meestal schimmelen. Dan gaat het bij voorzaaien over een korte periode tot het uitplanten. Wil je kruiden van zaadje tot oogst in een doos kweken wens ik je veel succes.

Geplaatst:

Juist omdát er hier veel vaker dit soort projecten worden geplaatst met enquetes vullen we die niet meer klakkeloos in maar proberen, zoals Loes al zegt, feedback te geven. Dingen waar je van kan leren en verder over na kan denken.

Mochten sommige tips voor dít project te laat zijn... misschien in de toekomst bij een volgend project wel te gebruiken.

En juist bij productontwikkeling moet je kunnen omgaan met kritiek en feedback om je product op de markt te kunnen aanpassen.

(Aan te raden: 2-delige docu: "Girls can Code", ter download.)

Tweede jaars... hoe oud zijn jullie dan?

Een kartonnen groentekweekbak geef ik ook geen lang leven. Of je moet er al een speciale binnenzak voor laten ontwerpen en maken ( of een kattebak-onderzak kunnen gebruiken? ).

Verder moet de bak een bepaalde hoogte hebben zodat er genoeg aarde in kan omdat de wortels van de planten ook ruimte nodig hebben.

Via de zoekfunctie hier rechtsboven kun je veel antwoorden op je vragen vinden over hoeveel ruimte, hoeveel aarde, hoeveel planten op een bepaald oppervlak.

Zoeken in topics over Makkelijke Moestuin/ Vierkante Meter Moestuin / MM / telen in potten en bakken etc. levert ook bruikbare informatie op.

Geplaatst:

enquête,s- persoonlijk stel ik hier altijd vragen bij, zoals waar gaat het nu precies over en wat zijn de achterliggende bedoelingen.

De Wereld draait op omzet en verkwisting, dat hoort er bij en het milieu is hier altijd de dupe van. Verkwisting is bij de meeste tuiniers hier absolut niet aan de orde, eerder is dit een leerfabriek voor mensen die linkse handen hebben, een zeer goede leermeester om de verantwoordelijkheid over je eigen leven te ordenen, op een ecologische natuurlijke manier waarvan het milieu er beter op wordt. Verspilling wordt hier omgezet in samenspel mens en natuur.

De enquéte is hier op de verkeerde plaats vanwege het feit dat alle onze zelftelers hier verkwisting als een doodzonde beschouwen. Groenten die geteeld en niet benut worden gaan de mesthoop op ter verbetering van de grond, terwijl de industrie ze dumpt en niet altijd op een nette manier.

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.