Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo!


mustuin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik heb met veel belangstelling al heel veel tips, verhalen, ideeën enzovoorts gelezen. Erg leuk om vanuit zoveel perspectieven weer nieuwe dingen te leren. Ik vond het zelf altijd leuk om in de achtertuin allerlei planten en groenten te kweken, soms tot ergernis van mijn moeder. Gelukkig hebben we toen samen besloten om een volkstuin te huren bij ons in de buurt in Deventer. De grond bestaat vooral uit klei, dus lekker voedzaam. De tuin is 137m^2, zeker groot genoeg voor een amateur als ik.

 

Mede dankzij tips, vragen en antwoorden van hier en de wijsheid van andere tuiniers en oma's in de omgeving hebben we al met al een zeer goed jaar gehad wat de oogst betreft. Gek genoeg was het niet de oogst die een gevoel van euforie veroorzaakte bij mij. Ik vond het veel leuker om te zien dat de zaden die je zaait, ontkiemen en zich verder ontwikkelen tot mooie planten (als de slakken ze niet opvraten natuurlijk ). Daarnaast is het natuurlijk ook erg leuk om je oogst te delen met buren en familie, en dan nog hadden we zeker genoeg voor ons eigen gezin.

 

Nou weet ik dat jullie erg van foto's houden, dus heb ik een aantal foto's toegevoegd

 

IMG-20150708-WA000531581446056573.jpg

Heerlijke kool, vooral veel te zien bij de Turkse tuiniers. Volgens mij is het een mergkool, maar dat weet ik niet zeker.Bij mijn Nederlandse buren zie ik vooral boerenkool, ook erg lekker natuurlijk

IMG-20150726-WA001082001446056580.jpg

Heerlijke pepers, grotendeels van de zaden die mijn oma heeft geoogst.

DSC005897131446056595.JPG

We hebben 10 courgetteplanten gehad van de witte en de donkere soort. Het smaakte erg goed en een enorme oogst gehad. Misschien voor later een idee om het aantal geoogste courgettes bij te houden Iedereen in mijn omgeving het ervan meegegeten.

 

DSC004730621446056602.JPGDSC004613881446056610.JPG

Rijen met pepers en paprika en met diverse bonen. Volgend jaar doen we geen pronkbonen meer, omdat ze hier niet lekker worden gevonden.

 

DSC006567471446056587.JPG

Een deel van de oogst voordat ik op vakantie ging. Had het zonde gevonden om ze niet te oogsten, want in drie weken kan er van alles gebeuren

 

Ik hoop dat ik het volgend seizoen weer een leuke groene moestuin heb met een mooie oogst. Moet even kijken hoe ik dat ga combineren met mijn studie. Desnoods houden we het makkelijk door een paar kleine bomen te planten, zodat het werk minder intensief wordt, maar we toch het genot hebben van een leuke moestuin.

 

Gr,

Mustafa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...