Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Glas kitten of niet??


Barry77

Aanbevolen berichten

Weet iemand wat beter is?

 

Ik heb een kasje dat ik aan het verplaatsen ben. Tijdens het verwijderen van het glas zijn er een aantal glasplaten gebroken.(alle glasplaten zaten gekit)

 

Wanneer ik de kas opnieuw in elkaar ga zetten moet ik alles dat weer kitten of gewoon alleen de glasklemmetjes gebruiken.?

Het is trouwens een aluminium frame met gewoon 3mm glas.

 

Groet,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het glasroedels uit alu zijn heeft het weinig zin om volledig de ramen af te kitten onder de rubbers . Bovenkant schuif hier het glas ook perfect in een gleuf daar heeft het weinig zin volgens mij. Maar hier is tussen het glas en bovenkant van de muren een spleet van enkele mm , vraag me ook af of het niet beter zou zijn deze af te kitten of zo. dit voor het dakglas glas van de muren zijn geen spleetjes Niet voor de zomer waneer deur toch 24/24 open staat maar voor winter ,voor- en najaar voor tijdens de koude nachten zo goed mogelijk temperatuur binnen te houden . Bij houten roedels is volledig afkitten wel nodig om ramen goed vast te houden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Waaslander,

 

Bedankt voor uw reactie. Ik denk alleen dat u een andere voorstelling hebt van mijn kas.

De ruiten worden tegen een aluminium frame gezet mbv glas veren. Ik heb op mijn aluminium staanders geen rubber zitten.

Het glas komt dus "koud"op het aluminium.

Het enige dat het glas op zijn plaats houd zijn de glasveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou erachter moeten komen of het kasje oorspronkelijk rubbers heeft gehad. Het is wel gebruikelijk dat alu kassen rubbers hebben, daar gaan de glasplaten overheen, en dán de glasklemmen.

Je bent het aan het verplaatsen, maar hebt het destijds niet nieuw gekocht neem ik aan. Anders had je wel geweten van de rubbers.

Wat je kunt doen is:

* alu frame opzetten

* per ruit alleen links en rechts stroken kit aanbrengen op het alu

* ruitje er direct in drukken

* glasklemmen erop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...