Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Woelmuizen verjagen met carbid?


Flup

Aanbevolen berichten

Ik heb helaas veel last van woelmuizen in de tuin. De tulpen die ik bv heb geplant (vele 100-en bollen) zijn al zowat allemaal opgegeten door deze krengen. En zelfs aan mijn uien en knoflook beginnen ze, terwijl dat in een ander deel van de tuin ligt. Ontzettend irritant, want zo loont tuinieren niet. Nu hebben wij een jachthond en die laat ik de gangen uitgraven, maar dat werkt niet echt én voor de bollen en planten is het ook geen succes.

 

Nu lees ik op internet dat er ook woelmuizencarbid bestaat, de geur van de carbid verjaagt de woelmuizen en het is niet schadelijk voor de tuin. Kortom, dat wil ik wel gebruiken. Werkt het echt? Zijn er ook andere alternatieven? Liefst geen gif, maar als er niets anders beter werkt dan is het maar even pech, de muizen moeten weg. Ik krijg al planten van de buren die ook een vieze geur achterlaten waar de woelmuis door verjaagd wordt, maar ik denk dat er sterkere middelen nodig zijn.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja woelmuizen verjagen zoals de geburen blijkbaar gedaan hebben . Naar waar zijn ze uitgeweken naar bij u? Zij denken dat ze weg zijn stoppen er mee en terwijl beslist je om dit eens proberen dus muizen terug maar hun nakomeling ook . Het lijkt me geen langdurige oplossing of je moet het continu blijven doen. En gewenning??

 

Hoe is het kattenbestand in de buurt? Zou een langdurige oplossing kunnen zijn . Hier waren geen katten in de buurt te zien toen ik hier kwam wonen . Dan een kat genomen . Een maand geleden viel het me op dat ze geregeld tussen de wortels lag te slapen na een tijd lag ze er niet meer , gisteren bij het oogsten van de wortels gezien dat er aan enkele gebeten was maar niks recent. Dus er hebben muizen of zo gezeten die gevangen verjaagt zijn door mijn kat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katten zijn er voldoende in de buurt, ook halfverwilderde. Carbid wil ik in combinatie met planten gaan gebruiken, maar als dat niet voldoende helpt dan moeten er zwaardere middelen ingezet worden. Zelf een kat nemen is geen optie, dat gaat absoluut niet samen met mijn honden. De buren hadden in het verleden ook last van woelmuizen inderdaad. En de grondstukken om ons huis zijn ook ideale schuilplaatsen voor woelmuizen. Daar zal ook niet zo snel gebouwd worden, dus dat is de oplossing ook niet. Bedankt voor de kattentip, helaas zal die mogelijkheid hier niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit even volgen zit min of meer in dezelfde problemen. Het gaat wel op en af met de woelmuiz, maar dit jaar hadden ze mijn prachtige winterwortels "onthoofd" dwz het hoofd was er nog wel maar eronder zat niets meer

Het was een lastig jaar om tegen de woelmuizen te vechten door de droogte.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciefieke situatie kende ik niet daarom de vraag of een kat mischien de oplossing is/was. Hier loopt een kat en hond en dat gaat goed. Als ik de hond neem om te gaan wandelen (los) bij thuis komst van mijn werk . en hond sta wat te veel te snuffelen in het begin ga kat wel tegen haar achterpoten slaan alle vooruit. Ja kat wandel eerste stukje mee. Vreemde katten horen hier anderzijds volgens de hond ook niet want daar zit ze achter maar vermoed dat zij er wel niks aan zou doen buiten verjagen.

 

Ervaring met producten om muizen te verdrijven heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woelmuizen zijn een ramp voor je moestuin, ik heb er vorig jaar behoorlijk tegen moeten vechten. Als startende moestuinier kreeg ik de tranen in mijn ogen, die lange gangen die ze maken en mijn pas gezaaide groenten waren foetsie.

 

Ik heb ondekt dat woelmuizen veelal door de gangen, die mollen niet meer gebruken, hun onheil aanrichten en ik hen hier rattenvergif in de vorm van brokken in de gangen gelegd. Ik heb een tijd geen last meer gehad maar wel een tijdje later weer mollen. Ik heb toen mollenklemmen gezet en binnen 3 uur hat ik 2 mollen in de klem zitten. Deze heb ik in de mollengang zo ver en diep als mogelijk ondergegraven. Of t helpt op termijn is af te wachten. Die rattenbrokken wel in de aarde stoppen bij droog weer.

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carbid tegen woelmuizen/ratten en mollen werkt prima, je moet er echter wel aan denken het spul met water te mengen .... het acetyleengas dat dan ontstaat doet de beessies wel verdwijnen...

En zo niet dan het gas aansteken... jammer maar helaas... maar het werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Carbid natmaken had ik ook al gelezen. Ontploft je halve tuin niet als je dat gas aansteekt? Nu kan dat bij mijn tulpenveld dan wel geen kwaad meer, maar mijn knoflookveld wil ik wel heel laten voor zover mogelijk dan.

Rattengif ga ik zeker proberen als het carbid niet werkt. Carbid lijkt mij iets milieuvriendelijker en ik hoef minder op te passen met mijn honden, aangezien carbidgassen niet zolang in de grond blijven hangen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...