Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Planten delen?

essiebes

Recommended Posts

Ik kan het niet echt goed vinden met google. Kun je de meeste planten gewoon delen?

Bijvoorbeeld lavendel. Ik vond wel iets over stekken maar kun je een lavendelplant ook gewoon in 2 stukken scheuren? (na de bloei?)

Nee meestal kun je lavendel niet scheuren omdat de struikjes onderaan op 1 stammetje zitten, je zou moeten kijken of dat bij jouw lavendel ook het geval is.

Players only love you when they're playing.

Ik had ook lavendel die ik heb gedeeld. Ze doen t goed. Ik zag dat er aan de zijkant van de plant nieuwe takjes tevoorschijn kwamen uit de grond, en heb t gewoon uit elkaar gefrummeld en opnieuw gepland.

Good things come in small packages

Ik heb t afgelopen lente gedaan (zitten we al in de zomer? ). Het was al warm weer en ze bloeien als een gek! Zelfs de spuugbeestjes hebben ze overleefd Voor ik ze heb gescheurd en herplant had ik ze al gesnoeid.

Wat bloeid je lavendel al vroeg, volgens mij wordt het superjaar voor lavendel, ik heb nog nooit zulke mooie planten gehad,

vol in knop maar nog geen bloei.

Zal vast aan t mooie warme weer liggen. Ik was ook zeer verbaasd dat ze zo snel groeiden en bloeiden na t flink snoeien (tot 15cm boven de grond) en opnieuw uitplanten.

Wanneer moet je eigenlijk die bloemetjes eraf halen als je ze wilt gebruiken voor de geur of werkzame stof?

Als ze op hoogte punt van hun bloei zijn dus met alle bloemen zoveel mogelijk open,

zelf vindt ik dat zonde en knip ze net iets later als de bloemetjes erbijna of afzijn maar de aren nog mooi blauw zijn.

zowiezo de bloemen erafknippen Helly want ik verwacht zeker nog een twwede ronde met lavendel bloemen die weer zo mooi zullen zijn met dit warme weer.

Wat wil je gaan goen met je lavendel bloemen ?

Oww das goed nieuws dat ze nog een keer kunnen bloeien.

Ik wou ze gaan gebruiken in geurzakjes en misschien een zeepje of olie van maken. Oh ja en een hopkussen was ook een goede optie. Laatst gezien (via linkje hier op forum) hoe die meneer in Engeland dat maakt en leek mij geweldig. Lekker slapen met lavendelgeur

Helly heeft gewoon geluk, ik heb ook altijd 1 stammetje, mischien kun je hem aanaarde dat de zijtakken gaan wortelen maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan, verzin ik terplekke dus weet niet of dat wel werkt.