Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aalbessen recept wat niet echt naam heeft toetje ofzo

hansm

Recommended Posts

Een mondeling doorgekregen recepot wat me lekker lijkt en waar ik nu mee bezig ben,

1 kilo aalbes een pond suiker halve citroen

aalbessen schoonmaken, suiker en citroensap erbij en dit 2 uur laten staan.

vervolgens in weck-potten scheppen pot sluiten en op 70 graden 20 minuten laten wecken.

Waneer je het wilt eten als toetje of zomaar, een weck-potje aalbes pakken, en naar smaak 7-up en scheut wittewijn erdoor,

Mij lijkt het lekker

Players only love you when they're playing.

• 2 weeks later...

wel een idee aangezien er kilo's aalbessen aan mijn struiken hangen.

Ik had van mijn tuinbuurvrouw een recept gekregen.

Schoongemaakte aalbessen in een grote afsluitbare pot doen overgieten met vodka en dit maand of 4 laten staan. Zeven en de vodka op smaak brengen met suikersiroop. Is dan veranderd in een lekkere bessen likeur.

• 2 years later...

Ik heb nu net 3 kilo roze aalbessen samen met 1.5 kilo suiker en wat citroen en limoensap weggezet. Morgenochtend dacht ik het te wekken. het recept hierboven geeft 70 graden aan..dat lijkt me wat laag. iemand ervaring met het wecken van bessen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik weet niet goed of dit een antwoord is op wat ik zoek. Ik heb hier 2 emmers bessen staan. Heb al heel veel flessen sap, en jam gemaakt.

Dit wilde in potten doen, met wat suiker als hele bessen, net als fruit uit blik zeg maar. Kan dat en hoe doe ik dat?

Ik heb overigens geen weckketel. Ik dacht misschien eerst suikerwater koken en ze daar kort in koken? Zo ja welke hoeveelheden, hoop dat jullie dit eerder gedaan hebben.

Vond ook niet echt wat met googelen.

Ondertussen maak ik dit:

http://dezelfvoorzieningsbijbel.blogspot.nl/2013/07/inmaak-recept-rode-bessenketchup.html