RobO Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 die rode kool zou dan een late worden maar die moet eigenlijk al eind juni uiterlijk als plantje de grond in om wat volume te krijgen; wij zaaien alleen vroeg (feb) omdat we die kool lekkerder vinden en die kunnen we nu oogsten op een flinke maatwe bewaren ze toch niet als kool maar wecken/vriezen ze in hier phacelia gezaaid op een leeg stuk na de aardappels, groenlof, wat andijvie, paksoi en herfstprei plantjes van de kweker uitgeplant
Jorieke123 Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Een rijtje tuinkers (in de tuin) en rucola. Verder gele bietjes uitgeplant, en ook andijvie. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Het citroengras uit het water in de grond, hoewel hij na 1 maand nog nauwelijks worteltjes heeft gemaakt.Hij is al wel 20 cm gegroeid, dus er zal toch iets moeten gebeuren "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 die doet er wel lang over bij ons, een jaar voordat er een beetje een pol kwam
speets Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Oooow ... en hij groeide al zo hard ... en hij maakte ook al een zijscheutje... Bedankt voor de waarschuwing, ik zal geduldig zijn "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 11 augustus 2016 Geplaatst: 11 augustus 2016 Rijtjes kervel, gemengde sla, en winterpostelein. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
gewoon peter Geplaatst: 19 augustus 2016 Geplaatst: 19 augustus 2016 6 bloemkolen, en nog eens 20 rode bietjes die ik thuis voorgetrokken had.Thuis de winter bloemkool gezaaid in potjes. Peter
speets Geplaatst: 20 augustus 2016 Geplaatst: 20 augustus 2016 Watermunt in een Keulse pot. Ben benieuwd hoe dat gaat "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 22 augustus 2016 Geplaatst: 22 augustus 2016 Rijtjes (krul)peterselie, raapstelen, kervel, gemengde sla, spinazie, en tuinkers. En nog wat bietjes uitgeplant die al wat te lang in hun tray stonden te wachten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kibas Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Winterpostelein. En bij de kweker nog 3 jonge spitskolen gekocht en uitgeplant.
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Rijtjes spinazie, tuinkers, veldsla, gemengde sla (om te knippen), 'golden frills' (mosterdblad), rucola en ik heb wat dikke OK-tenen in de grond gedrukt voor mooie preien. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Schuli Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 Bladmoes, mosterd spinazie, grote veldsla en snijbiet .
pippi Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Ik vond dat het nog kon: boerenkool, meiraapjes en broccoli. Broccoli omdat al mijn broccoli nu is doorgeschoten en ik het gewoon blijf proberen, meiraapjes omdat ik ze zo lekker vind en er veel te weinig van heb, en boerenkool omdat het ze het super doen (het is de enige kool zonder vraatgaten), ik heb al een paar grote mooie planten staan die eind herfst/ begin van de winter zeker wel geoogst kunnen worden en ik wil daarna ook nog boerenkool hebben. Als experiment wil ik trouwens nog wat andere dingen gaan zaaien waarvoor het nu eigenlijk een maand of wat 'te laat' is. Als het winterhard is, en we hebben een zacht najaar (nou, voorlopig is 'zacht' een understatement ), moet dat zaaiseizoen toch wel wat verlengd kunnen worden met sommige soorten. In dat kader heb ik bijvoorbeeld al prei geprobeerd, maar dat werd niks met heel laat zaaien. Kleine sprietjes die alsmaar kleine sprietjes blijven. Ik heb ze afgeknipt en door de pasta met zalm gegooid. Als 'kiemgroente' dus niet eens zo raar, want ze smaakten meer dan prima.
Dom.Rep. Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Na 7 maanden ziek geweest te zijn en ik niets heb kunnen doen, ben ik in juni weer voorzichtig begonnen met wat dingetjes te gaan zaaien.Helaas is het meeste niet opgekomen omdat het hier nu nog veel te warm is. Momenteel nog 35 graden. Toch mini komkommers opgekomen en nu staan er volop kleine trostomaatjes in de bloei. Ook bij de pompoen beginnen er bloemen aan te komen. Moet echt wachten tot oktober/november.
speets Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Pepinostekken in het water gezet. Misschien ook nog een paar direct in de aarde, voor het geval dat... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
henkg Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 De Triple crown doornloze braam gesnoeid en 16 eenoogstekken gemaakt. Staan nu binnen, onder 18W TL, voor een goede start bij kamertemperatuur.Als ze aanslaan heb ik op de volgende MTFD een aantal ervan te vergeven ... 2025_teeltlijst (.xlsx)
balkontuinder Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Ik heb zojuist mijn citroenmelisse-in-pot gescheurt. De ene helft met wat verse aarde teruggeplant in de pot en de andere helft gaat na het eten richting de tuin.
henkg Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Voor de voorbereidingen voor seizoen 2017 gaan we hier verder:wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2017-t21135.html 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Eh... ok... maar dit vind ik toch echt nog bij dit jaar horen hoor. Heb de Oerprei gepoot.
diesel4666 Geplaatst: 23 september 2016 Geplaatst: 23 september 2016 Wat is er nu eigenlijk nog mogelijk om te zaaien/planten? Zowel buiten als in serre.
Erny Geplaatst: 23 september 2016 Geplaatst: 23 september 2016 Kijk eens hier: wat-zaaien-planten-in-oktober-t12029.html
diesel4666 Geplaatst: 23 september 2016 Geplaatst: 23 september 2016 Wel een mager lijstje. Zou er niet meer mogelijk zijn in de serre?Spinazie bijvoorbeeld?
Dom.Rep. Geplaatst: 28 oktober 2016 Geplaatst: 28 oktober 2016 Net weer bietenzaadjes, boerenkool en broccoli opnieuw in potjes gezaaid.Na 3 dagen hevige regen (25 cm gevallen) zijn deze kleine plantjes verdronken.Paprika, snijboon en baby watermeloen hebben het overleefd.Nu alweer om 10.30 uur volop zon en 29.6 graden. Hier veel te warm voor deze tijd.
Aanbevolen berichten