Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2016)


Jorg

Aanbevolen berichten

die rode kool zou dan een late worden maar die moet eigenlijk al eind juni uiterlijk als plantje de grond in om wat volume te krijgen; wij zaaien alleen vroeg (feb) omdat we die kool lekkerder vinden en die kunnen we nu oogsten op een flinke maat

we bewaren ze toch niet als kool maar wecken/vriezen ze in

 

hier phacelia gezaaid op een leeg stuk na de aardappels,

groenlof, wat andijvie, paksoi en herfstprei plantjes van de kweker uitgeplant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het citroengras uit het water in de grond, hoewel hij na 1 maand nog nauwelijks worteltjes heeft gemaakt.

Hij is al wel 20 cm gegroeid, dus er zal toch iets moeten gebeuren

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik vond dat het nog kon: boerenkool, meiraapjes en broccoli. Broccoli omdat al mijn broccoli nu is doorgeschoten en ik het gewoon blijf proberen, meiraapjes omdat ik ze zo lekker vind en er veel te weinig van heb, en boerenkool omdat het ze het super doen (het is de enige kool zonder vraatgaten), ik heb al een paar grote mooie planten staan die eind herfst/ begin van de winter zeker wel geoogst kunnen worden en ik wil daarna ook nog boerenkool hebben.

 

Als experiment wil ik trouwens nog wat andere dingen gaan zaaien waarvoor het nu eigenlijk een maand of wat 'te laat' is. Als het winterhard is, en we hebben een zacht najaar (nou, voorlopig is 'zacht' een understatement ), moet dat zaaiseizoen toch wel wat verlengd kunnen worden met sommige soorten.

 

In dat kader heb ik bijvoorbeeld al prei geprobeerd, maar dat werd niks met heel laat zaaien. Kleine sprietjes die alsmaar kleine sprietjes blijven. Ik heb ze afgeknipt en door de pasta met zalm gegooid. Als 'kiemgroente' dus niet eens zo raar, want ze smaakten meer dan prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 7 maanden ziek geweest te zijn en ik niets heb kunnen doen, ben ik in juni weer voorzichtig begonnen met wat dingetjes te gaan zaaien.

Helaas is het meeste niet opgekomen omdat het hier nu nog veel te warm is. Momenteel nog 35 graden. Toch mini komkommers opgekomen en nu staan er volop kleine trostomaatjes in de bloei. Ook bij de pompoen beginnen er bloemen aan te komen.

Moet echt wachten tot oktober/november.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Net weer bietenzaadjes, boerenkool en broccoli opnieuw in potjes gezaaid.

Na 3 dagen hevige regen (25 cm gevallen) zijn deze kleine plantjes verdronken.

Paprika, snijboon en baby watermeloen hebben het overleefd.

Nu alweer om 10.30 uur volop zon en 29.6 graden. Hier veel te warm voor deze tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...