Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sjalotjes red gourmet gepoot.

Gezaaid:

Tomaten binnen

Bietjes, snijbiet, eikenbladsla, ijsbergsla onder koud glas.

Geplaatst:

Kiemtest Radijzen, Rettichs en Snijbieten.

Gisteren de pepers verspeend uit de trays naar P6. Redelijk aan de late kant.

Geplaatst:

Een sugana-framboos, = een 'twotimer'.

Blij mee

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

Voor de eerste batch zaailingen heb ik een oud aquarium in gebruik genomen. Het lijkt goed te werken, de zaailingen groeien goed verder.

DSCN244989091458139999.JPG

Afgelopen maandag bosaardbei gezaaid. Komend weekend de eerste tomaatjes en spaanse pepers zaaien.

aangepast door Gast
Geplaatst:

2 soorten sla, 2 soorten radijs, lente-ui en worteltjes buiten gezaaid, van alles één rijtje met het idee om elke 2 weken er een rijtje naast te zaaien voor gespreide oogst. In een kweekkasje tomaten, aubergines, pompoen, sla, koriander en Afrikaanse basilicum (basil tree, zou een vaste plant moeten worden, ben benieuwd) gezaaid. Heb wat leuke nieuwe dingen bij Vreeken gekocht en een kas besteld, ik hoop dat ik m'n tomaten en aubergines goed aan de gang kan houden tot de kas komt (half mei)

elizabet.nl

Geplaatst:

Een paar tuinboontjes gelegd, zo in de grond. Andere jaren zaaide ik voor, eens zien of het lukt (ik las dat ze vaak aan- of opgevreten worden als ze nog klein zijn). Verder rucola en mizuna kleine plantjes op een betere plek gezet.

Geplaatst:

tomaten: (deels kiemtest) Heinz, banana legs, fuzzy wuzzy en supersweet.

Blauwe lobelia, cosmea seashells, cleome paars (kiemtest) en red jewel gras waar ik nu al de officiele naam van vergeten ben

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Vandaag was het een gunstige dag om vruchtgewassen te zaaien. Ik heb de tomaten gezaaid, de lemonappelkomkommer, en de muizenmeloen.

Geplaatst:

Gisteren, bloemdag, wel 22 soorten bloemen gezaaid. Staan nu in 3 kweekbakjes in de vensterbank met de lange warmtemat eronder.

Zinnia Zahara Double Fire

Zaluzianskya capensis

Ursinia calenduliflora

Salvia microphylla donkerrood

Salvia coccinea Forest Fire

Matthiola incana Brompton Mixed

Felicia heterophylla

Cosmos bipinnatus Bonbons

Brachyscome iberidifolia

Ageratum houstonianum Blue Mink

Asarina scandens paars/roze

Asarina purpusii Victoria Falls

Dragon-afrikaantje

Monarda fistulosa

Geum chiloense Blazing Sunset

Nicotiana rustica Wild Aztec Tobacco

Anagallis Monelli - Guichelheil

Matthiola Longipetala Stock Night Scented

Nigella garidella Blue Stars - Juffertje i/h Groen

Cosmea sulphureus

Dorotheanthus bellidiformis Livingstone Daisy Mix

Hysop

@Indy volgens mij kalender is het vandaag bladdag... Ik gebruik die pdf BD kalender 2016, Maria Thun.

Als ik naar het overzicht op deze site kijk op: siderisch/Maria Thun:

http://www.astrologie-info.com/mocal.cgi

Zie ik inderdaad een deels andere invulling van de dagen...

Nou ja, voor mij is het bladdag vandaag dus tijd om de kool te zaaien...

Geplaatst:

* Grinnik* ik zie een tomaatje bij mijn kalender staan (19 maart) , dus ik had een vruchtdag, maar................................het was gewoon algemeen wel een goede zaaidag, dus blad kan ook heus wel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...