Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2016)


Jorg

Aanbevolen berichten

Ondanks dat de 'tuin' nog niet helemaal dicht is, toch maar de rode eersteling gepoot en een aantal radijs-soorten en bindsla gezaaid. In de volle grond, jawel! Eens kijken of het wat wordt... en eens kijken hoeveel vraat en van welke dieren er zijn. Wel een mooie hazelworm tegengekomen van zo'n 25 cm..

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaat: Sungold f1 hybride

Tomaat: Roma

Tomaat: Golden koningin

Tomaat: Beefmaster f1 hybride

Potpaprika (Tangarine Dream)

2 types kleine komkommers

 

Ik moet de tuin nog steeds in orde maken, maar ik denk dat ik maar alvast een klein stukje doe en wat radijs zaai om te kijken wat het wordt..

 

Edit: Gister aan het eind van de middag toch een stukje tuin in orde gemaakt en wat radijsjes gezaaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag en gisteren spinazie en raapsteel in de volle grond gezaaid. Ook uitlopers van aardbeien in een bak met potgrond, gezet die gaan na plm. 1 maand (en voldoende beworteling) weer in de volle grond. Ik las iets over bonenkruid en heb daar een vraag over. Ik werk op een schooltuin en vrijwilligers hebben daar ook een klein stukje eigen tuin. Maar omdat de schooltuin elk jaar gefreesd wordt kunnen we op dat tuintje niets overhouden. We hebben wat bonenkruid planten overgezet in een border met de bedoeling het in het voorjaar(eind maart) weer terug te zetten op het eigen tuintje.

Maar ik geloof niet dat het overgebleven is, althans nu niets meer van terug te vinden. Heeft iemand ervaring met het overwinteren van bonenkruid in de volle grond en............... misschien moet het nog opkomen als het wat warmer wordt??

 

Groet Dirk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgeschoten knoflook gepoot. Was voor consumptie en dus niet gepland, maar weggooien is ook zonde. Slechts 8 bollen, dus heb er nu een extra knoflookbed bij. Poot je normaal in de herfst, maar hopelijk lukt het zo ook.

En snijbiet gezaaid. Volgens de website mooiemoestuin kan dat met bepaalde soorten, dus dan probeer ik dat ook gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen gezaaid vandaag:

  • Test-tomaten van FruitLent C en I
  • Tagetes
  • Ipomoea purpurea in 3 kleuren
  • Antirrhinum (leeuwenbekjes)
  • Dwergbanaan (deno, en JA daar ben ik erg benieuwd naar...)

En buiten gezaaid/gepoot:

  • 9 aardperen gepoot op een andere plek en wel 6 mensen blij gemaakt met wat er nog uit kwam
  • 3 rijtjes spinazie
  • 2 rijtjes wortel
  • 2 rijtjes bosui
  • bakje prei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...