Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Bij de voorbereiding van de Jardinades augustus 2016 (http://www.jardinades.fr/photos) vanmorgen heb ik beloofd om jullie hulp weer in te roepen.

Het thema dit jaar is groente en kruiden kweken in potten en bakken.

Omdat we begonnen zijn met een zadenlijst te maken wil ik graag van jullie weten welke soorten ik het best kan gebruiken..ik heb het dan over gewone groenten als sla, kool, wortels, bieten, ui enz. Dus geen aparte groenten zoals oerprei of eeuwig moes etc.

Van wortels kan ik me een voorstelling maken dat je in een bak niet de lange flakkeese zaait, maar de kleine worteltjes "ronde de Paris" bijvoorbeeld..dat soort informatie zoek ik..ik ben niet op zoek naar microgroenten, maar vooral naar jullie ervaringen met de verschillende variëteiten van dagelijkse groente.

Brand maar los!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De kleine ronde worteltjes zien er leuk uit maar levert weinig op vind ik. Dan kan je beter een wat diepere pot pakken en daar gewone wortels in zaaien.

waar ik in mijn tuintje heel blij mee ben is een 'pot courgette'. Er zijn verschillende rassen die geschikt zijn voor een pot. Omvang van de plant blijft kleiner maar de courgettes zijn van normaal formaat.

Verder gebruik ik eigenlijk geen speciale rassen maar gewoon hetzelfde als bij de volle grond teelt.

Geplaatst:
  • Auteur

Leuk Loes dank je wel.

Welke soort potcourgette heb je uitgeprobeerd?

Geplaatst:

de afgelopen 2 jaar had ik de Courgette Midnight. daarvan zijn ook alle foto's die in mijn blog te zien zijn. eerste jaar in de volle grond, 2e jaar in een ingegraven pot in de grond wat de groei nog wat compacter houd.

voor dit jaar is er een zakje Courgette Endurance onderweg. die is ook geschikt in de pot.

Diana heeft ook een leuke pagina voor meer inspiratie: http://www.mooiemoestuin.nl/tuinieren-overig/tuinieren-in-potten/groenten-in-potten/

Geplaatst:
  • Auteur

Merci!

Ik ga maar wat stukjes van de site van Diana vertalen voor de tuinchef.

Geplaatst:

Ik heb 2 jaar in potten getuinierd. De dingen die bij mij goed gingen:

Paprika's (drie planten per 32cm pot kan prima)

Pepers

Tomaat (alleen in een flinke pot, meer dan 15 liter)

Alle varianten sla

Radijsjes

Alle kruiden

Prei

Andijvie

Snijbiet

Dwerg pak soi

Sugar snaps

Ik gebruikte grind om de aarde in de potten af te dekken, zodat het wat minder snel uitdroogt allemaal.

Dingen die niet goed gingen:

Aubergines (kan ook door het Nederlandse klimaat komen haha)

Bzzzz...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic