Amo Geplaatst: 18 januari 2016 Geplaatst: 18 januari 2016 Ook aangemeld bij het forum. Vrouw, 41 jaar en beginnend moestuinteler . Dit jaar gaat een van mijn wensen in vervulling, een lekkere 'grote' tuinkas, ik hoop zo lekker veel te kunnen starten en telen dit jaar. We wonen op een boerderij, we is mijn man, 2 paarden, 3 honden ( 'de kids' ) , kippen en onze oude huistijger van bijna 19 jaar. Het plan was toen we 2 jaar geleden hier kwamen wonen ook een vierkante meter moestuin te beginnen. Iets hoger dan de grond is fijn voor mij met mijn reuma/ fibromyalgie, maar als fanatiek mens is het daar weer niet bij gebleven en kwam weer een stukje open grond bij, wel allemaal in vakjes en toen eens rond gekeken voor een beetje grote tunnelfoliekas en die staat nu ook inmiddels. Na deze vriesperiode gaat de nieuwe folie erover en dan eens rondkijken op dit forum wanneer wie wat begint .Mijn man werkt voor een groentenzadenbedrijf en krijgt elk jaar een fantastisch zadenpakket, super gewoon . Vorig jaar wat groenten gezet om te testen, helaas ging er een onzichtbare kwaal tekeer in mijn rozen en over naar alle koolachtigen . Verder heb ik een frambozenstruik, zwarte bes,1 californische walnoot , 1 kleinere walnootsoort giga boom, 1 zure appeltjes boom, 1 stoofperenboom, 1 kersenboom, en 2 oude perelaars op het erf. Ook nogal een studie hoe die te snoeien allemaal .Ik hoop veel op te steken van het forum en te genieten van alle mooie foto's van alles wat groeit en bloeit bij jullie . Quote
Old Rose Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Welkom, ziet er leuk uit daar bij jullie, paarden die meekijken als je werkt in de moestuin.Veel plezier hier bij ons op het forum Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
willem Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Welkom! Wat een mooie ruimte bij huis! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Amo Geplaatst: 29 januari 2016 Auteur Geplaatst: 29 januari 2016 dank jullie allemaal, wat een schat aan informatie hier en wat fijn om als beginnend moestuinster dingen te kunnen vragen . Quote
Stan Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Dina Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 Beste Amo, Mooie tuin heb je. Ik wil graag weten waar je die witte bakken vandaan hebt, of nog beter, hoe ze heten?Ik zoek al een tijdje op marktplaats, maar ik weet de juiste benaming van die bakken niet, en daarom (denk ik) vind ik ze ook niet op marktplaats. Ik hoop van je te horen. Met vriendelijke groet, Dina Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2016 Geplaatst: 4 maart 2016 Dat zijn palletranden, maar ze zijn niet echt wit. Ik denk dat de zon er op staat op deze foto's? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.