Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

ik hou t op t vlees.. vooral ook omdat de bacterie resistent is tegen antibiotica.... waar ze massaal de beesten mee volgooien. T komt ongetwijfeld ergens uit die hoek.

Geplaatst:
  • Auteur

Vlees... Lijkt me tegenstrijdig.

Er was toch: GEEN rauwe groente, gekookte kan wel? Vlees warm je toch ook gigantisch op, waardoor de bacterie ook dood zou moeten gaan, zoals bij de groenten?

Geplaatst:

Er was toch: GEEN rauwe groente, gekookte kan wel? Vlees warm je toch ook gigantisch op, waardoor de bacterie ook dood zou moeten gaan, zoals bij de groenten?

Filet American

Tartaar wordt ook wel rauw gegeten...

Geplaatst:

Ham en spek voor op brood (geloof ik), rode biefstuk, enzovoorts.... Allemaal (half) rauw... Dus genoeg ''risco'' denk ik zo...

Maar ja, ik herhaal gewoon wat ik gelezen heb op NU.NL, weet ik verder veel. Ben geen wetenschapper..

Geplaatst:

Wat denk je van KRUISBESMETTING??? Ook al kook/bak/braad jij je vlees en zal je daardoor niet ziek worden... de besmetting komt op je handen en gereedschap en wordt zo doorgegeven op een product dat NIET gekookt/gebakken/gebraden wordt.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur
EHEC-bacteriën gevonden, van hetzelfde type als waardoor in Duitsland tientallen mensen zijn overleden. Frankrijk vermoedt dat de zaden van de kiemplanten de bron van de besmetting zijn.

Nederlanders die na het eten van rauwe kiemen diarree krijgen, wordt geadviseerd naar de huisarts te gaan.

Verantwoordelijk

In Bordeaux zijn tot nu toe zeven mensen opgenomen in het ziekenhuis na het eten van een salade met rauwe kiemen. Één van hen is er ernstig aan toe.

Een Brits bedrijf zou volgens Frankrijk de besmette zaden hebben geleverd. De Franse overheid raad winkels aan om de zaden van het bedrijf uit de handel te halen.

Het bedrijf denkt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitbraak en eist compensatie als de beschuldiging vals blijkt te zijn.

Onderzoek

Er wordt nog onderzocht of de zaden ook in Nederland zijn gebruikt. Het wordt afgeraden om de rucola-, mosterd- en fenegriekzaden zelf te zaaien en te eten.

De EHEC-bacterie werd eerder in Nederland gevonden op rodebietenkiemen.

Opzich een logische oorzaak.. besmette zaadjes kunnen veel mensen bereiken.

Geplaatst:

uhhh....ik heb net heerlijke eet klare kiem plantjes opgekweekt...4 dagen en ze zijn al supper !!

ik ga ze morgen maar mee wokken ipv in de salade ? trouwends zaden waren al bijna half jaar oud ik vond ze in het rommel laatje en ben er de vorige keer ook niet ziek van geworden...jullie idee...??

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Gewoon dus gebruiken waarvoor je ze wilt gebruiken Thessa. Vorige keer ging goed, zal t deze keer ook geen probleem geven.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik vind het toch wel verontrustend dat het nu ook al in zaden wordt gevonden. Nou ja de zaadhandel zal er wel op inspringen. [100 % EHEC vrij!]

Geplaatst:

kunnen we geen zaden meer kopen. Maar gelukkig weten we hoe we zaden zelf kunnen overhouden. Gaan we gewoon lekker ruilen met elkaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic