Nadi Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Hoi Hoi, Ik en mijn vriend hebben sinds vorig jaar een volkstuin van 100 m2 in Brabant. En dat klinkt zo groot. Het is groter dan ons huis! Maaaar als je zoveel wilt planten en ook het liefst honderden verschillende soorten en rassen, kom je al snel achter dat het toch erg klein is. Dat is dan ook wel weer het enthousiasme hoor, want eigenlijk hadden we al zat te doen en te leren. Ik lees al een tijdje mee op de forum maar heb pas sinds gisteren mij geregistreerd want ik vind het toch erg leuk mee te doen en praten over de moestuin. Daarnaast is het seizoen voor mij begonnen en ik moet ergens al mijn moestuin enthousiasme kwijt anders maak ik mijn familie, vrienden en collega’s gek! Vorig jaar was dus onze eerste tuinjaar, maar we hebben ongelooflijk veel geleerd. Het fijne was dat we het moes tuinieren niet hebben onderschat. Ja, dat klinkt raar maar als iedereen continu zegt: “Ja dat is heel hard werken” en “Je word knettergek van al die onkruid, iedereen onderschat dat” dan begin je op een gegeven moment het te overschatten. Waardoor het heel erg mee viel! Ik dacht dat alle groenten zouden mislukken, maar het was niet meer aan te slepen. Dat is dan ook gelijk mijn doel voor aankomend jaar, om op tijd te zijn met groenten te preserveren en/of invriezen etc. Ik hoop hier nog heel veel te leren maar ook lekker te praten over plantjes en groenten En de fotos van 2015: De kas Ons tuintje Op de tuin stond al een grote kersenboom en pruimenboom. Die zijn er voor de zier hoor want de vogels zijn ons voor met de kersen en de pruimen barsten en rotten graag voordat ze rijp zijn. Of zijn het groene pruimen, wie weet? Yummy!Wat doe je ermee?? (maar natuurlijk waren we echt enorm trots!) Groetjes, Nadine Quote
pippi Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Daar mag je ook best trots op zijn. Welkom! Quote
petersmit Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Hallo Nadine, Dat ziet er even netjes en geordend uit zeg! Ga zo door! Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Gast Bor Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Welkom, leuke foto's van de oogst van vorig jaar. Quote
Old Rose Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Welkom, en Komplimenten. Ziet er lekker en mooi uit.sxxs met het nieuwe seizoen Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Nathanya Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Welkom, wat een gezellige tuin! Veel plezier weer dit jaar Quote
wilma2 Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 welkom, zo te zien heb je al groene vingers, ga zo door Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Welkom hier! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
gerrits Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 hallo, ook welkom namens mij, ik zag op je foto een mooie kas staan, waar heb je die gehaalt als ik vragen mag, ben opzoek naar zoiets,graag hoor ik van je groet gerrit Quote
Stan Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Nadi Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 hallo, ook welkom namens mij, ik zag op je foto een mooie kas staan, waar heb je die gehaalt als ik vragen mag, ben opzoek naar zoiets,graag hoor ik van je groet gerrit Hoi Gerrit,Wij hebben de kas bij partytentenshop.nl gekocht. Het is de Gegalvaniseerde Tunnelkas 4m x 2m x 2m. Het is echt een super kas. En wanneer het stormt blijf hij netjes staan! Wel wat aan de dure kant voor een tunnelkas, maar je betaalt dan ook voor kwaliteit. Het enige wat je wel moet weten als je hier bestelt is dat ze zeggen dat de verzendtijd 2 tot 3 dagen is maar het is eerder 2 tot 3 weken. Maar dit is geen punt als je dit vantevoren weet. Ik vond de service over het algemeen maar mager, maar mijn tuinbuurman die ook een kas daar besteld had had hier juist geen last van. Uiteindelijk vond ik het allemaal wel de moeite waard want het is echt een top kas! Succes met het zoeken en aanschaffen van een kas! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.