Geplaatst: 12 april 20169 j Ik koop ook nogal veel maar ooit als ik thuiskom van boodschappen doen zit er meer in mijn tas voor de cavia's dan voor mij Ik had dit jaar ook voor het eerst voerbiet gezet die kun je lang bewaren maar zijn ze ook niet echt gek op. Dit jaar ga ik proberen de winterwortelen langer te bewaren en er ook meer van te zetten. Nou zijn die ook niet echt duur 25 kilo voor 3.50 maar toch alle beetjes helpen.En die dingen hebben werkelijk gewoon altijd honger!
Geplaatst: 12 april 20169 j Auteur ja, Het zijn wandelende bodemloze kliko's.. ...en bietjes dan?...oh nee das waar ook jij showt natuurlijk....bietjes kun je wel lang bewaren. Ik heb dit jaar veel appels gehad en wist op het laatst niet meer wat ik ermee moest. Ik heb dus enkele in een krat en die in een onverwarmde schuur,( lees blokhut) neergezet. Nu heb ik net de vrouwe bedstro voor Geedee gepot en moest daar dus zijn. Tot mijn verbazing zien de appels er nog goed uit, niet rimpelig en geen bruine plekken of zo...Alsof had ik ze gisteren gekocht...dus dit ga ik volgend jaar weer doen. Ik heb ze rond eind oktober zo opgeslagen...nu tot april... Hoe zit het met het groen van witlof dan? Dat zijn ook knollen....dan bleek je ze niet, maar laat ze staan voor het groen? Ik wil het dit jaar proberen. Strenge winters verwacht ik niet meer...maar ik zit eerder met nattigheid. Mijn tuin is vrij nat en kleiig Veldsla....groeit dat ook niet het jaar door? Onder een tunnel eventueel?, spinazie? Ik klap er gewoon een flinke dot hooi in en daar mogen ze het mee doen...ze krijgen hier een keer daags groenvoer. De zwakkere vaker en havermout vlokken. Ik heb ook wel eens bij de Boerenbond paarden musli gegeven, daar zit een soort stroop overheen... Luzerne? Kan dat? Dat vinden ze ook heel lekker en zon grote zak was ook niet duur. Het was extra's voor de winterperiode...alleen winters, omdat ze er anders te dik van werden... 12 april 20169 j aangepast door Gast
Geplaatst: 12 april 20169 j Auteur Die bovenste toefjes kun je als stekjes weer nieuwe van maken. Het is het proberen waard maar het blijft een koolsoort....en dat geef ik liever niet aan mijn knagers. Heel zo nu en dan krijgen ze boerenkool en een klein roosje bloemkool... Ik houd het maar bij bamboe....daar zijn ze dol op.
Geplaatst: 12 april 20169 j Ze houden niet van bietjes, en hier krijgen ze 2x per dag groenvoer 1x per dag brokken en hooi.Witlof krijgen ze wel regelmatig ik krijg ook altijd witlof blad van iemand die dat bij de teler gaat halen maar daar kan ik maar 2 keer van voeren en dan is het al weer op. Appel geef ik maar heel weinig. Wil je trouwens wat voerbiet zaadjes proberen?
Geplaatst: 12 april 20169 j Auteur Ja prima, kan het hier proberen...of de verwende nesten hun tanden erin willen zetten...
Geplaatst: 12 april 20169 j Je moet dat ding wel eerst slachten zijn keihard! En ze mogen maar een klein stukje per dag, maar je kunt ze wel lang bewaren.
Geplaatst: 12 april 20169 j Dank je wel cisca daar ben ik blij mee.als ik het goed gelezen heb ben je gek op chocolade. Zali ik je dat geven als ruil of liever iets anders?Heb ook zelf zeep gemaakt dat neem ik ookvoor je mee. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 12 april 20169 j Auteur Je moet dat ding wel eerst slachten zijn keihard! En ze mogen maar een klein stukje per dag, maar je kunt ze wel lang bewaren. Dat slachten mag de thuiskok dan doen ik waag mij maar niet aan scherpe messen en keukenbijlen 12 april 20169 j aangepast door Gast
Geplaatst: 12 april 20169 j Auteur @ Nasuada. Zeep heel graag....vooral zelfgemaakte...ennnn zoals Angela al aangaf, je kunt nooit genoeg chocolade hebben...hoeveel stekken wil je? Ik zei wel 3 potjes, maar kan ook veel meer maken hoor....roep maar iets Ik weet niet of ik wel duidelijk was, (ben soms wat wazig ) maar ze moeten nog wel wortelen...dat is bij mij nooit een probleem bij bessen. Die stop ik altijd zo in de grond en kijk er niet weer naar om. Voor je het weet staat er weer een struik, waar die ook ineens alweer vandaan kwam Zo staat er nu een struikje naast een grote struik, waarvan ik mij echt niet meer kan herinneren dat ik die daar heb neergezet...onhandige plek ook dus die schep ik er wel voor je uit....de rest stek ik oké? Het wordt een verrassing welke kleur dat het is....ik denk wit, maar kan ook rood zijn...
Geplaatst: 13 april 20169 j Okey Super, ik heb er heel veel ruimte voor, alleen weet ik niet of het aanslaat op deze grond maar dat zien wij vanzelf mee.Kijk maar wat mogelijk is.Ik zal e een pakketje zeep en pakketje chocola maken:-) https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 13 april 20169 j Auteur Hey,Laat ze gewoon in de potjes wortelen en zodra de wortels onder de pot uitkomen de volle grond in....daar doen ze het zowieso beter vind ik. Gaat vast lukken...ik zal even kijken hoeveel stekken....komt goed Pakketjes zijn prima
Geplaatst: 15 april 20169 j Hoi Ciska, volgens mij zie ik mij niet bij jouw ruilen staan...ik heb een stek van een grote rode roos en een kleine bonenkruid voor je bij me; van jou zou ik een stek van een aloe vera en zaad voor Verbena bonariensis krijgen. Gaat dit door? Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Geplaatst: 15 april 20169 j Toppie, voor jou ook:). Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Geplaatst: 1 mei 20169 j Ik denk dat the pilgrim is gesneuveld en nog een maar weet zo niet welke kun je Pilgrim nog een keer voor me proberen?
Geplaatst: 1 mei 20169 j Auteur Doen we. .....enne die andere? Kun je je nog herrineren welke dat was? Dan stek ik die ook weer...
Geplaatst: 2 mei 20169 j Ik geloof Egelantine maar ik heb er nu als de rest het wel doet genoeg dus hoeft niet.Alleen die gele vond ik zo mooi die wil ik er nog tussen.
Geplaatst: 3 mei 20169 j Bij de Intratuin hebben ze nu ook David Austen rozen kosten wel 20.- euro per stuk.
Geplaatst: 3 mei 20169 j De twee ongewortelde stekjes van klimrozen die ik van je heb gekregen, zien er erg noodlijdend uit. Ik denk niet dat die nog tot leven gaan komen. Gelukkig doen de 3 gewortelde rozen voor Nederland het wel en de gewortelde klimroos voor Zweden ook. Ik kijk al verlangend uit naar de eerste rozen! Mijn tuinbuurman houdt van bloemen en we hebben afgesproken dat ik een stuk van zijn tuin kan gebruiken voor bloemen (hij vindt de tuin te groot). Ik heb er dus een stuk tuin bij gekregen en zou voor een volgende keer nog wel struikrozen met je willen ruilen en dan in andere kleuren dan roze (ik ben maar zo brutaal om dat nu al aan te geven). Ik vind rood, oranje, paars of gemend leuk. Dus mocht je willen en mocht het er de geschikte tijd voor zijn, dan zou het leuk zijn als je andere kleur(en) geurende roos /rozen zou willen stekken. Mocht ik meerdere geurende rozen krijgen, dan graag meerdere kleuren. Je kunt eventueel naar mij toe aangeven wat jij zou willen, dan kan ik voor je uit kijken.
Geplaatst: 3 mei 20169 j Sorry dat ik je topic kaap Ciska, maar Kibas, wil jij die grote rode roos van mij misschien hebben? Het is denk ik een struikroos maar wel behoorlijk groeikrachtig (volgens mij heb ik 'm de eerste twee jaar ook niet hard genoeg gesnoeid). De rozen staan op mooie lange 'takken', goede snijroos. De bloemen zelf zijn zo'n 10 cm doorsnee en geuren licht. Ik ga deze maand sowieso weer stekken maken voor mtfd najaar 2016! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Geplaatst: 4 mei 20169 j Ik reageer wel even op je eigen topic. Ik kan wel meerdere rozen gebruiken, dus je aanbod klinkt goed.
Geplaatst: 5 mei 20169 j Auteur Hey kibas....Ja blijkbaar is de reis en het koude winderige weer toch te veel geweest voor de stekken...die van Angela hebben ook de geest gegeven. De stekken van Jet staan hier nog, en die doen het nog goed...geen tekenen van verval.... apart he? Ik blijf gewoon stekken van de zomer en die zijn tegen september wel geworteld. Dit geldt ook voor Angela. Ik zoek voor jou wel wat uit, hoeft niet speciaal te reserveren. Kleuren komt goed...ik heb hoofdzakelijk roze Ik zal even wat bedenken....komt goed!
Geplaatst: 5 mei 20169 j Auteur @angela...dat is een normale prijs...maar erg in bloei getrokken en ze zien te vaak te gezond uit....en de meeste heb ik al die in de centra staan
Geplaatst: 5 mei 20169 j Bijzonder dat diegene die jij nog hebt, het wel doen. Ik heb al 3 roze struikrozen van je gekregen, dus graag als het kan een andere kleur. Geel mag ook als je geen rode, oranje of paarse hebt. Als ik me goed herinner heb je ook gele.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.