Jill Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Hallo iedereen,Ik heb al eens gekeken via de zoekopdracht maar kan niet direct iets terugvinden.Dus..Ik ben op zoek naar zaaitrays van stevig plastic.Ik kom veel zaaitrays tegen maar op foto kan je niet altijd even goed zien of het degelijke kwaliteit is. Ik heb nu groene zaaitrays en die waren na 1 seizoen al stuk.. Daarom wil ik nu iets degelijk dat ik elk jaar opnieuw kan gebruiken om in voor te zaaien. Weet er dus iemand waar ik deze kan vinden? Alvast heel erg bedankt Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Rikb Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Deze ga ik volgen! Die zoek ik ook nog .. Quote
weknow Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 https://www.seedo.nl/ Ga in linkse kolom naar zaai- en stektrays. Hier heb ik er wel eens gekocht. Allerlei verschillende formaten. Gaan zeker een aantal jaren mee. Zijn wel erg groot.....zorg voor onderbakken. Ik knip ze in beter hanteerbare formaten die passen in mijn oude ontwikkelbakken uit de doka-tijd. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Thinkpad Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Aan zaai + stektrays kan ik vrij makkelijk aan komen, zal morgen een foto mailen van trays die ik in huis heb. Quote
Bubbels Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Van der Wal verkoopt ze ook. Grote zaaitrays en onderbakken én passende kappen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Jill Geplaatst: 10 februari 2016 Auteur Geplaatst: 10 februari 2016 Aan zaai + stektrays kan ik vrij makkelijk aan komen, zal morgen een foto mailen van trays die ik in huis heb. Ben benieuwd naar een foto Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Jill Geplaatst: 10 februari 2016 Auteur Geplaatst: 10 februari 2016 https://www.seedo.nl/ Ga in linkse kolom naar zaai- en stektrays. Hier heb ik er wel eens gekocht. Allerlei verschillende formaten. Gaan zeker een aantal jaren mee. Zijn wel erg groot.....zorg voor onderbakken. Ik knip ze in beter hanteerbare formaten die passen in mijn oude ontwikkelbakken uit de doka-tijd. Alleen hun palmzaaitrays zouden van dik plastic zijn.Maar misschien is het toch wel eens de moeite om er een paar te bestellen en dan eens te testen. Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Thinkpad Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Gekocht bij Agrocultuur in Lottumzijn stevige trays van 35 gaten.Agrocultuur heeft tig soorten in voorraad. Quote
Dominique Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 De Lidl heeft 18 februari weer een aanbieding voor kweekbakken (4x) voor 7 euro. De kwaliteit is zeer slecht, gaan gauw stuk. Máár.. die zwarte trays zijn wel zeer handig. Ik boor gaatjes in de onderzijde van elke cel, en gebruik deze in een propagator van de Action, die uit stevig hard plastic bestaat en zeker lange tijd meegaat. Al met al best goedkoop en het voordeel hiervan is dat je niet alle cellen afzonderlijk water hoeft te geven. Je kunt in de propagator water gieten en door de gaatjes van de zwartkleurige zaadtray worden vanzelf alle cellen bevochtigd. Het is doorgaans beter om water te geven via de onderzijde dan van boven, ivm schimmelaanslag enzovoorts. Aanbieding lidl: http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=20536 Quote
Jane Doe Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Die van de lidl kunnen weinig hebben. Quote
Jill Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 Gekocht bij Agrocultuur in Lottumzijn stevige trays van 35 gaten.Agrocultuur heeft tig soorten in voorraad. Kan je als particulier bij hen terecht?Zien er goede zaaitrays uit! Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Thinkpad Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Hallo Jill, je kunt als particulier bij Agrocultuur terecht. Quote
Rikb Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Gekocht bij Agrocultuur in Lottumzijn stevige trays van 35 gaten.Agrocultuur heeft tig soorten in voorraad. Kan je als particulier bij hen terecht?Zien er goede zaaitrays uit! Zien er idd goed uit .. alleen niet echt bij mij in de buurt (1 uur 45 min rijden) Ik heb er een aantal besteld bij vlaamszaadhuis.nl Quote
sugarlevi Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Tip: je kunt ook eens kijken bij tuincentra/bloemisten. Die krijgen die trays (vooral met ronde gaten) vaak aangeleverd met de plantjes voor de verkoop. En die worden vaak naderhand weggegooid. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Rikb Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Heb onlangs al een vracht 9CM potjes gekregen .. van dat stugge zwart/grijze plastic Dus dan maar gelijk in 9 CM zaaien Quote
Jill Geplaatst: 14 februari 2016 Auteur Geplaatst: 14 februari 2016 Gekocht bij Agrocultuur in Lottumzijn stevige trays van 35 gaten.Agrocultuur heeft tig soorten in voorraad. Kan je als particulier bij hen terecht?Zien er goede zaaitrays uit! Zien er idd goed uit .. alleen niet echt bij mij in de buurt (1 uur 45 min rijden) Ik heb er een aantal besteld bij vlaamszaadhuis.nl Voor mij is het een uur rijden, hopelijk verzenden ze naar BE Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Oudholland Geplaatst: 4 maart 2016 Geplaatst: 4 maart 2016 Ik heb dit seizoen - als test - een pvc-buis in schijfjes van 5 cm gezaagd en aan een kant een sleuf van een paar mm. Toevallig een buis van 32 mm omdat ik die nog had liggen. Die buisjes heb ik allemaal naast elkaar in een zaaitray gezet op een laag vilt om water op te kunnen geven.Werkt perfect, als er zaden zijn gekiemd kan ik ze per potje uit de zaaitray halen en onder de lamp zetten. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Oudholland Geplaatst: 8 maart 2016 Geplaatst: 8 maart 2016 Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Jill Geplaatst: 12 maart 2016 Auteur Geplaatst: 12 maart 2016 Waarschijnlijk een domme vraag maar met wat voor gereedschap zaag je de buizen? Bestaat er bijvoorbeeld een pvc zaag ofzo? Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Bee Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 niet echt want alles met een "grove tand" gaat stukken uit je PVC doen breken, je neemt best iets met kleine dicht opeenstaande tanden zoals een ijzerzaagje bijvoorbeeld. Quote
Ralf63 Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 Uh jawel hoor, die bestaan wel. Kijk even in het assortiment van Stanley bij je lokale bouw en gereedschap handelaar. Het zijn redelijk normale zagen en als je rustig zaagt, met niet al te grote tanden in de zaag, gaat dat helemaal lukken. Het kan eigenlijk met elke zaag die niet te grof is. Tenzij je dat heel veel moet doen zou ik er niet een speciale zaag voor kopen. Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Oudholland Geplaatst: 14 maart 2016 Geplaatst: 14 maart 2016 Ikzelf zaag de buizen met een elektrische afkortzaag voor hout, met een fijngetand zaagblad, en dan rustig zagen. Als je het met de hand moet zagen, dan neem een metaalzaag, maar met wat beleid gaat het ook wel met een normale houtzaag. Heb afgelopen jaar een koivijver aangelegd en heb dus ondertussen redelijk wat ervaring met het zagen van pvc... Groet Rob Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Gast Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 De actie van de Lidl is prima hoor geen problemen met de kwaliteit je moet er ook niet mee gooien Jelle Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.