Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn zoon en schoondochter hebben een buitenaf woning gekocht met zo'n 3000 4mtr grond. De sleutel komt in maart.

Voor hun ben ik op zoek naar allerlei eetbare struikjes, bramen, framboos, rode, blauwe, paarse, kruisbesjes, druiven alles is welkom.

Dit willen wij planten langs de singel/slootje die gelijk als afscheiding dient. Mocht iemand nu nog stekjes kunnen maken van het een of ander dan houd ik mij aanbevolen en zullen wij kijken waar ik het voor kan ruilen. Leuk projectje waar ik mij op kan storten .

Ik zoek:

- eetbare struikjes

- bramen

- framboos

- rode bessen,

- blauwe, paarse, bessen

- kruisbesjes,

- druiven

-Of andere wilt groeiers.

Ik moet nog beginnen met zaaien dus verder heb ik eigenlijk nog geen idee wat er in de aanbieding komt.

Appelvrouw:

Ik krijg avond en verkoudheidthee, ik geef pak geleisuiker

Jorieke:

Ik krijg: rabarber, 4x reuzel, salie, framboos en bramen stekjes ik geef 12 kg suiker

Weknow:

ik krijg 2 rode bes. ik geef zak beukengrond en 8 diepe grote potten

Goldfish

Ik krijg: 1x rode bes en 1x zwarte bes

Ik geef Verrasing

Bouwvrouwe:

Ik krijg stekjes framboos

Ik geef zaad van verschillende kruiden en stekjes van Munt en citroenmelisse.

Henk:

Ik krijg vleesplantje Venus ik geef zaadjes van zonnedauw

Angela:

Ik krijg kruisbesjes, ik geef??????

Kibas: ik krijg framboos, ik geef Gerberaplantje van aldi rood, oranje

Voor de lunch:

Caramelbananentaart

Voor de proeverij neem ik mee:

Citroenjam

Bananenjam

Kweeperenjam

Appelgember

Voor Jorieke:

Suiker en wat ingemaakte Jam van oa haar eigen kweeperen:-)

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik heb 2 gewortelde stekken van rode bes voor je over. Zijn nu een 30 a 40 cm. groot. Ras weet ik niet zeker, ik denk Rovada, maar het is een wat latere soort met goede opbrengst en niet heel zuur, minder zuur dan de meeste andere soorten.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Je verwent me met deze ruil Nasuada. Ik ben er blij mee! (maar ook als je niets teruggeeft zou dat prima zijn

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Hi,

Door drukte ligt het zaaien en mijn moestuinactiviteiten hier op het forum op een laag pitje. Maar aankomend weekend ben ik er zeker bij.

Leuk om allemaal stekjes te ruilen voor een eethaag voor mijn zoon.

Kibas en Angela mocht het nog kunnen dan heb ik belangstelling voor jullie stekjes framboos en kruisbes. Zal even kijken op jullie lijstje waar ik jullie blij mee kan maken.

Geplaatst:
Mocht je binnenkort een keer in de buurt zijn hier, dan mag je de frambozen en bramen ook al eerder op komen halen. Dan kunnen ze meteen in de grond (zodra de sleutel er is), en kunnen ze gaan uitlopen. Dan hoef ik er wat minder netjes op te potten Want het zijn er aardig wat.

Sorry voor mijn late reactie Jorieke.

Eerder lukt mij niet (maar daar was je inmiddels wel achter . Ik hoop dat ik je niet al te veel werk heb gegeven. Ben er super blij mee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...