Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is iemand dit jaar nog met deze groente bezig? Ik heb gisteren 2 zaailingen in de volle grond gezet. Ben wel benieuwd wanneer je ze nu het beste kan oogsten, is dat nog dit jaar?

Geplaatst:

Wij hadden ze toen in februari in de winkel, dus ik neem aan dat dan in Italië de oogsttijd is, voorjaar dus.

Ze hebben bij mij uiteindelijk wel stengels gevormd, maar ik was die hele dingen vergeten, terwijl ik er expres 2 had laten staan om te kijken wat er in het voorjaar zou gebeuren. Dus ik kwam er pas achter toen de boel al helemaal doorgeschoten was en stond te bloeien (mooie blauw/paarse bloemetjes ). De knoedel stengels zijn dus het beginstadium van bloei, je moet het alleen ontzettend in de gaten houden houden, want binnen een paar dagen staan ze een halve meter hoog Bij mij zaten er ongeveer 10 stengels per plant in.

Heeft iemand deze plant al gegeten? Ik vind hem vrij bitter en mijn buurvrouw dacht dat ik haar wilde vergiftigen, zo bitter vond zij de plant. Dat laatste was een grapje van haar, maar het was duidelijk, lekker vond zij (en ik) de punterella eigenlijk niet. Smaakt jullie punterella ook bitter?

Als je de plant wilt eten, ook als je alleen het blad eet, dan is een ijswaterblad cruciaal om de ergste bitterheid eraf te krijgen.

Dus, wassen, snijden en dan een uurtje in ijswater leggen.

Vervolgens roerbakken (met knoflook en ansjovis is erg lekker) en dan bijvoorbeeld bij of door een risotto. De bitterheid is dan ongeveer hetzelfde als witlof of roodlof

Geplaatst:

Rauw gaat ook prima hoor. . Met ansjovis en vinaigrette. Ik heb nog zes planten staan dit voorjaar gezaaid. Vorig najaar veel puntarella gewokt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier liepen ze in het voorjaar weer uit. En ja: bitter.

Ik heb geen knoedels gezien, maar het kan goed zijn dat ik te laat ben gaan kijken, zoals Jenneke zegt

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...