Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben de tuin aan het omspitten. Zit op een stuk met veel kweekgras en nog iets dat ik niet thuis kan brengen. Iemand enig idee? Wat op de foto staat is hoe het een centimeter of 5 tot 20 diep in de grond zit.

image63731456571997.jpeg

image38101456571996.jpeg

Geplaatst:

O jee, het zal toch geen heermoes/paardenstaart/Equisitum zijn

En dan de bloeivorm daarvan. Heel mooi, maar ik hoop voor jou dat ik het bij het verkeerde eind heb

Gebruik de zoekfunctie maar even als je er meer van wilt weten.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja, volgens mij is dat heermoes. Dat dat nu al begint.. Ik heb er ook veel last van gehad. Toen een half jaar m'n tuin met karton bedekt.

Toen was het al een stuk minder en vanaf toen alles wat bovenkomt wegsteken. Nu een paar jaar later is het aardig onder controle.

Geplaatst:

Was er al bang voor

Het zit vooral aan één kant van de moestuin. Misschien toch maar een jaartje afdekken.

Haal het in ieder geval zoveel als mogelijk weg net als het kweekgras.

Bedankt!

Geplaatst:

Topics over het bestrijden van Heermoes:

heermoes-t8288.html

puingras-verwijderen-t18376.html

Kijk met het Heermoes verwijderen goed uit wanneer je dat doet. Op het foute tijdstip maak je het alleen maar erger omdat je dan juist de sporen verspreidt.

En voor een volgende identificatie vraag, we hebben een verzameltopic daarvoor:

identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695-3350.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...