Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij gaan met ons kinderdagverblijf een moestuin starten van 100 m2. Wie heeft voor ons een handhakje of -drietand of -schepje zo goedkoop mogelijk. Wij willen graag 15 stuks gaan verzamelen zodat een groep van 15 kinderen tegelijk bezig kan zijn. Ede.

Geplaatst:
Wij gaan met ons kinderdagverblijf een moestuin starten van 100 m2. Wie heeft voor ons een handhakje of -drietand of -schepje zo goedkoop mogelijk. Wij willen graag 15 stuks gaan verzamelen zodat een groep van 15 kinderen tegelijk bezig kan zijn. Ede.

Ik zou het bij plastic schepjes houden. Peuters kunnen schattig samen bezig zijn, maar bij onenigheid wil je niet dat ze dusdanig bewapend zijn dat het leidt tot handje hakken of nog maar drie tandjes.

Geplaatst:

dank je wel voor je reactie.

we hebben ook basisschool kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12.

Maar lukt het wel om de grond schoon te houden met plastic?

Geplaatst:

Oh, ik dacht bij kinderdagverblijf aan kinderen onder de 4 jaar. Basisschoolleerlingen kunnen waarschijnlijk wel met het meeste 'volwassen' tuingereedschap overweg, denk ik.

Geplaatst:

Maar je hebt van Gardena ook dat hard plastic materiaal. Het valt me alleen erg tegen dat alles zo duur is. Ik zal nog wel meer dingen tegenkomen. we hebben op het kinderdagverblijf wel zandbakschepjes en harkjes maar dat is denk ik niet geschikt. Ik ga wat meer tijd nemen om 2e hands aanbod te bekijken. Belangrijk is in ieder geval dat als we met een groepje zijn dat alle kinderen iets hebben en bezig kunnen zijn. Wel heel leuk om dit avontuur met ze aan te gaan.

Geplaatst:

Straks bij Aldi en Action etc achtige winkels vast wel weer goedkoop tuingereedschap in de aanbieding.

Soms zelfs met kleine spades en harkjes. En van die 1 euro achtige zaken en ramshwinkels misschien?

Eventueel bij de kringloopwinkel langs?

En denk dat je op kleine oppervlaktes best wel wat kan met dat plastic "strand"gereedschap. Beetje onkruid wegharken tussen de rijen of egaliseren voordat ze gaan zaaien.

Emmertjes voor het onkruid verzamelen... Zeefjes om de grond boven het zaaisel uit te strooien...

En aan elk stuk gereedschap óf een gekleurd lint/touw oid óf een felle streep verf of plakband om het na afloop van de tuinsessies sneller terug te kunnen vinden in de tuin.

Of alle ouders eens in hun tuinschuur laten kijken naar overtollige schepjes...

Geplaatst:

de goedkoopste onkruidemmertjes maak je zelf van melkflessen

ik kan de juiste afbeelding niet vinden maar dit is het idee

MELKFLES80171457348256.jpg

een klein harkje en schepje passen er ook gelijk in

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

deze nog even voor je gevonden:

action51781457349186.jpg

action-229131457349193.jpg

actie bij de action tot de 15e maart

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
de goedkoopste onkruidemmertjes maak je zelf van melkflessen

ik kan de juiste afbeelding niet vinden maar dit is het idee

MELKFLES80171457348256.jpg

een klein harkje en schepje passen er ook gelijk in

gr Adriaan

superleuk!!!!!!

Geplaatst:

Ik zag gister in het foldertje van de intratuin dat ze een kindersetje voor in de tuin in de aanbieding hebben.

Kan op de foto niet goed zien wat er precies bij zit, voor zover ik het uit de foto op kan maken 2 schepjes en een harkje maar iig 3 stuks voor 2.50 euro.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...