Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kweduivenvoorden.nl gekoelde planten?


Nedlets

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil graag aardbeien gaan kweken. Hiervoor wil ik graag gekoelde planten kopen dit seizoen. Dan in augustus stekken voor volgend jaar. Ik zou het jammer vinden als ik dit jaar geen opbrengst heb.

 

Nu kwam ik http://www.kweduivenvoorden.nl/ tegen maar ik kan niet vinden of zij gekoelde planten aanbieden of niet? Op aardbeiplantje.nl gekeken, zij bieden wel gekoelde planten aan maar dit zijn er te veel (per 20). Ik wil een 15-20 planten hebben, maar allemaal verschillende. Helaas aardbeiplantje.nl alleen per 20. Dit zijn er te veel voor mij. Nu zag ik op kweduivenvoorden veel soorten die ik wel wil proberen en verkoop in kleinere hoeveelheden.

 

Of een website waar ik nog beter terecht kan?

 

BVD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweduivenvoeren.nl verkoopt idd per stuk! Ideaal!

 

Aardbeiplantje.nl minimaal per 20 per soort.

 

Echter de vraag is, misschien was dat niet helemaal duidelijk of de plantjes bij kweduivenvoeren gekoeld zijn? Zodat ik ze nu direct in de tuin plant en dit jaar ook kan oogsten.

 

Kweduivenvoeren vermeld dit nergens op de site, aardbeiplantje.nl wel.

 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten levert Van Duivenvoorden gekoelde stekken ("frigo-stekken"). Bij najaarsleveringen zou dat anders kunnen zijn (?).

Verder lijkt mij er weinig verschil tussen het nu planten van een frigostek en een stek die net uit de volle grond gehaald is.

Alleweg: snel aanschaffen en uitplanten, het is nu al bijna april. Mijn verse frigo-stekken (van Duivenvoorden) staan al drie weken (en groeien prima).

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag een bestelling geplaatst van: 6 soorten, van ieder 2 planten. Voor een ruimte van 2,5 m2. Mogelijk iets te krap maar dat gaan we wel zien. Kon geen keuzes maken haha.

 

Gewoon voor in het klein te hobbyen, aardbeien eten en voor familie. Het plezier van de groei is nog het grootst. Eerste jaar, trial and error. Proberen om in augustus te stekken voor komend jaar.

 

Schermafbeelding-2016-03-28-om-1644981459176382.45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor anderen, die er meer nodig hebben: Bij meer van dezelfde soort wordt het een stuk goedkoper:

€ 0,90 stuk

€ 0,65 per stuk bij aankoop van minimaal 6

€ 0,50 per stuk bij aankoop van minimaal 16

€ 0,40 per stuk bij aankoop van minimaal 51

Niks mis met die prijsverschillen. Het picken, verpakken, en labelen is bij grotere aantallen nu eenmaal efficiënter dus goedkoper.

Dit soort staffelkortingen zullen wellicht ook bij andere leveranciers gelden.

.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop er ook al jaren. Elke twee jaar bestel ik nieuwe. Inderdaad de gekoelde. Dit jaar 90 Lambada's gekocht en twee weken geleden geplant. Beginnen al netjes uit te lopen en dragen het eerste jaar prima. Nooit tegengevallen. En idd, bij 90 de laagste prijs....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren ook mijn bestelling van Duivenvoorden binnen. Vandaag in de grond gezet; zien er goed uit.

 

Vraagje: Ik had er ook wat meebesteld voor mijn broer, hij kan ze pas dit weekend bij mij komen halen. Hoe bewaar ik ze best? Gewoon in zakjes laten zitten en in kelder? Of beter gewoon in grond zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die paar dagen: koelkast (groentelade), of koele donkere plek in de schuur of anders de kelder. In plastic zak (daar zaten ze ook in). Ze mogen niet uitdrogen, dus heel licht vochtig maken, alleen indien nodig. Zeker niet te nat. Ze moeten immers nog even blijven slapen.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...