Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuin-dag: Ruilen?

Featured Replies

Geplaatst:

Het zijn geen planten waar ik nog naar opzoek ben.Maar heb als tweede hobby miniatuur traktors.En wil een stal bouwen maar heb daar ook koper staven voor nodig maar vind die nergens.Heeft niemand die toevallig nog over?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Ach, wandelingetje langs het spoor...

Oeii.... In ene nieuwe bezoeker hier, de politie!

Geplaatst:

Het is niet als jij pikt in het tuincentrum en blijft leven dat ik koperdraad ga pikken op een treinspoor en dood wil hoor.

Geplaatst:

Wil je niet dood? He, wat vreemd! Was wel ooit iemand in Belgie dacht ik,

die steelde het... Vonkjes kwamen er vanaf tijdens het los maken.... De berm was giga droog, dus die ging in de brand...

Ach, de dief was levend verbrand, en er ontstond een klein natuurbrandje... Wat ben je dan slim bezig

Geplaatst:

@ Frank: Heb je ook nog wat chinese biesloog voor mij? Heb dit jaar geprobeert het te zaaien, maar werd niets.

Trouwens, ik heb dit jaar witte bosaardbeien gezaaid en heb nu schattige kleine plantjes in de achtertuin staan. Ik heb nog zaad over. Interesse iemand?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
@ Frank: Heb je ook nog wat chinese biesloog voor mij? Heb dit jaar geprobeert het te zaaien, maar werd niets.

Trouwens, ik heb dit jaar witte bosaardbeien gezaaid en heb nu schattige kleine plantjes in de achtertuin staan. Ik heb nog zaad over. Interesse iemand?

Volgens mij heb ik nog wat zaailingen over van de chinese bieslook.

Geplaatst:
Kruidje schreef:@ Frank: Heb je ook nog wat chinese biesloog voor mij? Heb dit jaar geprobeert het te zaaien, maar werd niets.

Je woont nu ook vlakbij, maar ik zla ze meenemen naar de moestuindag .Ik heb er al een aantal goed gewortelde plantjes van in potjes gezet, zal er nog wat meer uitgraven Neemt iedereen wel zaden mee voor uitwisseling?

Geplaatst:

Ikke boffen

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Nog liefhebbers voor frambozenplantjes? Het zijn dubbeldragende frambozen (als je stelen laat staan over de winter en afknipt na de eerste oogst in mei/juni tenminste). De nieuwe aangroei bloeit dit jaar nu al voor een deel. Ik kan vast nog wat kleintjes uitgraven.

Geplaatst:

neen,toch bedankt

Ik ga dit weekend een briefje maken van wie ik wat krijg en voor wie ik wat meeneem

Geplaatst:
neen,toch bedankt

Ik ga dit weekend een briefje maken van wie ik wat krijg en voor wie ik wat meeneem

Goed idee, want ik raak ook de tel kwijt... aan wie ik wat heb beloofd enzo...

Geplaatst:

Wat is dubbeldragend aan een frambozenplant?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Vroege oogst in mei/juni en na afknippen opnieuw augustus t/m november (schattingen - heb het nooit zo goed bijgehouden). Vorig jaar in ieder geval nog tot de vorst hier en daar een framboosje kunnen plukken - toen waren ze niet meer heel zoet natuurlijk.

Heeft nog iemand een pimpernel voor me? De mijne is een paar jaar geleden overleden. Had hem waarschijnlijk verkeerd staan.

Ik heb ook nog wat tuinzuring (vaste plant - verspreid zich niet te gek). Onlags nog kervel gezaaid - daar zou ook nog wat van in een potje kunnen. Denk dat ik zo eens mijn recept voor Frankfurter Grüne Sosse bij de recepten zal plaatsen.

Geplaatst:

Ik hoor het al. Ik moet een hele hoop suiker meenemen, Jorieke.

Weer zo blij

Geplaatst:

Dat vind ik ook zulke 'dooddoeners' om mee aan te komen. Net als luchtjes en badschuim.

Ik neem liever iets mee wat handig is en zeker gebruikt wordt. Doe me er aan denken dat ik nog wat pakken moet inslaan

Geplaatst:

Weckflesjes of van die gebruikte van de supermarkt? Heb idd nog wat lege flessen staan, zijn al afgewassen. Zijn van die waar passata di pomodoro (AH) in heeft gezeten.

Verder nog benodigdheden? Nu we toch bezig zijn...

Geplaatst:
  • Auteur

Hoeven geen weckflessen te zijn, liefst gewone gebruikte glazen flessen met zo'n blikken deksel. De grote zijn mooi, die van 250 (ongeveer) mililiter zelfs nog beter!

Ook kan ik altijd oude lakens of dekbedhoezen(overtreksets) gebruiken. We drogen nogal wat planten hier voor het zaad, en daar gebruik ik ze voor.

Geplaatst:

Jorieke, alleen met blikken dekseltjes?

Wie wilde er nou een artisjok plantje? Ik geloof dat ik de strijd met luizen aan het verliezen ben en weet dus niet in welke staat ze de Moestuindag gaan bereiken. Sorry ..

Jullie hoeven trouwens niet persee iets terug te geven ! Vind het al leuk als ik er iemand blij mee kan maken.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ik zal s gaan neuzen in mijn linnenkant, heb vast nog wel iets wat weg kan.

Heb overigens ook nog van die lege groentepotjes met blikken deksel staan, ook toevallig nog belang bij? Ik krijg volgend weekend over de 50 weckpotten. Alleen nog wat rubbers en klemmen halen (of heeft iemand die hier nog over om te ruilen?) en dan kan ik ook wecken.

Even snel een weckvraagje tussendoor, kan je ook wecken in een gewone grote pan of moet dat persé in een echte weckpan?

aangepast door Gast

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.