Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allemaal! Vorige MTFD was ik wegens ziekte een dooie mus, maar dit keer ga ik het gewoon opnieuw proberen. Lente/zomer is sowieso meer mijn tijd qua gezondheid en tuinzin:).

AANBOD

Zaad

Andijvie 'Breedblad volhart winter'

Asperge, twee soorten

Bieslook, zelf geoogst

Biet Cylindra

Boerenkool Redbor, F1 zaad

Broccoli, purple sprouting

Lupine donkerpaars, zelf geoogst

Mais, diverse soorten (pakketje uit US), waaronder Glass Gem en zoete soorten

Melde, rode

Mizuna, fijnbladig groen en rood (paarsig:))

Mosterdblad (brassica juncea), grofbladig groen en rood

Peper Cayenne; zelf geoogst, oorspronkelijk zaad van Buzzy Seeds

Peper van Fuerte Ventura (Pimiento Padron); geoogst op het eiland door vrienden.

Peper 'Madame Bernadette'; geoogst uit peper van mijn vriendin Bernadette:), milde, lekker kruidige peper, +-8cm lang en 2/3cm doorsnee, rood, dikwandig. Kieming juli 2015: 12 uit 12!

Pronkbonen Wachs Beste von Alle

Radijs German Giant; zelf geoogst, oorspronkelijk MM-zaad (bio)

Rapen, Goldana, geschikt voor nateelt

Rucola Esmee; zelf geoogst, oorspronkelijk MM-zaad (bio)

Stambonen gele, draadloos

Winterpostelein Claytonia Perfoliata, geschikt voor nateelt

Winterrogge (groenbemester)

Sommige zelf geoogste zaden heb ik alweer succesvol gezaaid; heb je interesse in andere, dan wil ik best een kiemtestje doen.

Als er niet bij staat waar het vandaan komt, is het gekocht zaad van (zomer/najaar) 2015.

Stek/plant

1 of 2 x Roos: grote donkerrode rozen. Struik, maar maakt zeer forse uitlopers. Bloeit uitbundig van mei-november en ruikt lekker (niet sterk).

3 x Paarse muurbloem. Oorspronkelijk van kweker, waarschijnlijk steriel (zaait hier nul uit). Bloeit als een malle van april/mei tot ver in november. Nog 1 kleintje over!

2 x kleine zaailing Meyer lemon.

4-5 x Jimmy Nardello: smaakvolle en productieve groene puntpaprika/'peper' uit Italië.

3 x koriander

GEVRAAGD!

Zaad

Goudsbloem

Rode zonnehoed

Verbena Bonariensis

Wilde bloemenmix

Borlottibonen

Bonen cosse violette

(lage) zoete doperwtjes

De lekkerste/beste saus- of saladetomaten die je hebt:).

Stek/plant/pootgoed

Alliums

Aardperen

Leuke bollen tulp etc, pootgoed najaar

Knoflook

Sjalotten

Pootaardappelen Ratte, Roseval

Aloe Vera Barbadensis Miller

'De echte' blauwe bes

Uchiki Kuri

Overig

Een oude spitvork

NAAM | GEEF | KRIJG

Goldfish | zaailing tomaat Boxcar Willie en zaailing Meyer lemon | blauwe bes en 'afleverservice' framboos 1x Golden Everest 1x Tulameen

Kim | zaailing Jimmy Nardello | Cosse violette en goudsbloem

geedee | stek roos (geworteld) | plantje(s) Uchiki Kuri

Erny | zaad lupine en mais divers (iig Glass Gem) | borlottibonen, allium, evt nog wat goudsbloem

Jorieke | iets met cacao of koffie | aardperen (zelf opspitten en emmer meenemen)

Ciska | roos stek, stek/pol bonenkruid | stek aloe vera en zaad Verbena

Kibas | stek muurbloem, zaailing Meyer lemon | Aardkastanje, Dropplant, Maanzaad, Citroengras

Anna | stek muurbloem | knoflookbieslook

angela | Jimmy Nardello | pootaardappelen

Willy | Tasty Tom | mierikswortel

Foto van de roos:

roos-handvertklein66331437597283.JPG

aangepast door Gast

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Een zaailing van de Meyer Lemon lijkt mij wel wat.

Als ruil stel ik voor dat ik - zoals elders besproken- 1x Framboos Tulameen en 1x Framboos Golden Everest voor je ophaal in Boskoop tegen de inkoopprijs (totaal = 12 euro).

Ik geef je nog wel een seintje wanneer ik ze ga halen voor het geval jij je nog bedenkt. Wordt waarschijnlijk aanstaande vrijdag of zaterdag.

Geplaatst:

Superfijn Goldfish! Helemaal goed, jij krijgt een Meyer lemon. (wel echt nog ieniemienie hoor...duurde een EEUWIGHEID voor ze opkwamen!)

NB. 12 euro kan ik je ook vast overmaken op je rekening. Ik stuur je wel een PB.

Geplaatst:

Hoihoi!

Ik heb wel interesse in een Jimmy Nardello-etje, ziet er leuk uit .

Ik heb wat a cosse violette boontjes voor je, en verschillende soortjes goudsbloem.

Geplaatst:

Top, ik zet je erbij!

Jimmy Nardello heb ik opgepikt uit een video van het Praxxus-channel (youtube), iemand uit Florida heeft me de zaden gestuurd. Ik heb ze zelf dus ook nog nooit geprobeerd, ben benieuwd wat het wordt!

Geplaatst:

Oh, hihi...Jimmy Nardello die ik opnieuw had gezaaid in een vlaag van bezorgdheid, komt nu toch gewoon op. Dus daar heb ik straks een stuk of 4-5 zaailingen van over

Schijnt iets bijzonders te zijn! Ben benieuwd.

Geplaatst:

Ik heb wel Uchi Kuri voor je; plantje(s) (moeten wel tot 15 mei tegen vorst beschermd worden)

Vind die rode roos mooi dus die wil ik wel met je ruilen

Geplaatst:

De frambozen haal ik waarschijnlijk vanmiddag al op. Mijn aardperen heb ik als het goed is in februari allemaal opgegraven (en weggegeven), maar als ik op de tuin ben zal ik nog even met een stofkam door de aarde gaan. Gaat om de bloeiende variant.

Geplaatst:

Hey hey,

Had je nog gekeken naar dat bonenkruid?

Zit er iets bij van mijn lijstje? Ik heb zaadjes van de verbena (van vorig seizoen) en wilde jij ook nog een stek van de aloe Vera?

Als je nog een roos over hebt...dan graag.

Geplaatst:

Super jongens! (meiden:))

@Jorieke: kom jij al om in de pakken suiker, of wil je toevallig iets anders? Citrusboompje voor in je keuken, om over vijf jaar zelfvoorzienend citroentaart te bakken?:)

@Ciska: het is bonenkruid satureja montana. Ik wil wel aloe vera en Verbena, en dan zet ik voor jou een roos apart. Okee?

Geplaatst:

Iets anders (lekkers ) is ook goed hoor, maar een citrusboompje niet. Zelfvoorzienend in citroenen klinkt super, maar zo'n boompje heeft net even teveel aandacht nodig naar mijn zin. En binnen(overwinterende)planten krijg ik heel snel dood

Oh je mag de aardperen zelf uitspitten, ze zitten totaal niet diep, je wipt ze er zo uit. Ik help je wel hoor, maar dan doe ik het niet van te voren. Neem je een bak of emmer mee?

Geplaatst:

@Ciska: als ik van jou verbena en een stekje aloe vera mag ben ik al helemaal gelukkig!

Twee van de rozenstekken hadden een mooie kluit al, daarvan neem ik er een voor je mee. Ik kan hem altijd zelf weer opnieuw stekken.

@Jorieke: ik ben bang dat ik dan niets originelers weet dan een pak(ken) gelei- of gewone suiker...of misschien een organisch olijfzeepje van de natuurwinkel? Ik zal een emmer meenemen!

Geplaatst:

Zou ik van jou een zaailing Meyer lemon mogen voor mezelf en een stekje van de paarse muurbloem voor de hele buurt? Ik heb een volkstuin, maar woon op een flat en voor de flat is een grote bloembak die er niet uit zag, verwilderd en alleen maar kale struikjes er in. Nu heb ik met de gemeente een overeenkomst dat ik de bak onderhoud (maar ik krijg geen geld voor planten e.d.). Ik zet er nu bloemen in. Jouw paarse muurbloem lijkt me ideaal omdat hij lang bloeit, zodat de hele buurt er van kan genieten. Hier vind je een (lange) lijst wat ik in ruil heb: ruillijst-kibas-2016-t19260.html

Geplaatst:

Hoi Kibas, wauw, wat een gave dingen heb jij op je lijst staan!!

Ik vond wel vier dingen die ik wilde, maar da's een onevenwichtige ruil dus kijk maar welke je het beste kunt missen. Het zijn:

Aardkastanje

Dropplant

Maanzaad

Citroengras

Ik ga de muurbloem zo vast oppotten! Oh ja, en ik heb ook nog rode cherrytomaten voor je als je wilt! (ong. 2-3 keer, Balkonzaubers, erg lekker).

Geplaatst:

We verdragen geen tomaten helaas. Ik hoef geen evenwichtige ruil hoor. Je krijgt alle vier zaden. Als je nog wat interessants ziet, laat maar weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...