Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tikkeltje bezorgd ( verdorrende bladeren tomatenplant )


Aanbevolen berichten

Nou... vervelend... probeer te sproeien met mengsel van Baking Soda (1 tl op 1 l lauw water) met water en een klein scheutje olie. Dit is schimmelwerend/onderdrukkend... Misschien kan je het daarmee afremmen.

Aangetaste bladeren weghalen en in afgesloten zakje met de vuilnis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorst schade....

Onverwarmde sere en geen dubbelglas?

 

zie ook...

tomaten-overnachten-t8729.html

 

2 we hebben de afgelopen dagen wel wat vorst gehad, zelfs op meer dan een meter hoogte.

 

dit was om 6:30 ongeveer.

Schermafbeelding-2016-04-03-om-2020881459709152.45

 

Weet je welk soort je hebt? Dan kun je de minimale temperatuur opzoeken wat ze kunnen verdragen.

Nieuwste muziek! , check www.hitzound.com

Nummer gehoord? , check www.relisten.nl

Neuriën om te zoeken! , check www.midomi.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de aankomende weken alles maar lekker in huis staan ! Veel te vroeg met afharden.

 

Wellicht op een iets van de zon af beschermt stukje, zodat ze even rust kunnen hebben.

 

Succes!

 

Vriendelijke groet, Stef

Nieuwste muziek! , check www.hitzound.com

Nummer gehoord? , check www.relisten.nl

Neuriën om te zoeken! , check www.midomi.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nou alleen bladeren tegen het glas aangetast zouden zijn zou ik misschien geloven dat het kou is geweest, en dan zijn je planten nog best te redden natuurlijk. Ik las ergens dat afharden onder de 12 graden het stuifmeel van je eerste bloemen steriel maakt, en dan ben je de onderste tomaten misschien kwijt. Daarom doe ik het voorzichtig aan.

 

De aarde in jouw potten ziet er trouwens kletsnat uit, gaat dat wel goed? Ik zou ook de aangetaste bladeren verwijderen. En terug naar binnen, planten uit elkaar zetten, kluiten laten drogen (en dan pas weer gieten).

Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nou alleen bladeren tegen het glas aangetast zouden zijn zou ik misschien geloven dat het kou is geweest, en dan zijn je planten nog best te redden natuurlijk. Ik las ergens dat afharden onder de 12 graden het stuifmeel van je eerste bloemen steriel maakt, en dan ben je de onderste tomaten misschien kwijt. Daarom doe ik het voorzichtig aan.

Voorlopig nog geen bloemen te zien, maar bedankt voor de tip

 

De aarde in jouw potten ziet er trouwens kletsnat uit, gaat dat wel goed? Ik zou ook de aangetaste bladeren verwijderen. En terug naar binnen, planten uit elkaar zetten, kluiten laten drogen (en dan pas weer gieten).

Ze hadden net water gekregen

Voorlopig nog geen aangetaste bladeren meer, maar ga voor de zekerheid toch de bicarbonaat-mix spuiten.

Baat het niet, dan schaadt het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze in dat geval lekker even met rust laten, niet in te fel licht zetten en afwachten wat er gebeurt. Je kunt ook teveel doen, en een al wat zwakkere plant kan daar ook juist het loodje door leggen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even nagevraagd bij een vriend die lang in de tuinbouwindustrie heeft meegedraaid: volgens hem zou het liggen aan een tekort aan calcium en magnesium. Het zwart zit nl net onder/op de eerste bloementros.

Deze zou voor de "vuilbak" zijn aangezien er hier waarschijnlijk geen vruchten gaan aan komen, maar door een calcium/magnesium mix bij te geven zouden de volgende scheuten - alsook bloementros - terug mooi groen moeten worden.

Dat in combinatie met een ventilator in mijn veranda en dan zou alles erdoor moeten komen.

 

Morgen naar Grasheide plantenbeurs, nog wat andere soorten bijhalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...