Toto Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Hey, Deze ochtend zag ik dat er op mijn spinazie witte stippeltjes zaten. Het lijkt niet op meeldauw, maar ik zou niet weten wat het anders kan zijn.Is het schadelijk of niet? Ik zou ze er graag uit doen om nieuwe grond in mijn bak te doen voor de sla,... en later tomaten en paprika. Moet ik ze weggooien of kan ik er met een gerust hart van eten. (weg gaan ze zoiezo) Ter verduidelijking: Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Raquette Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Lijkt wel spint, maar ik kan online niet zo snel vinden of dat op spinazie voor kan komen... Als het spint is, kun je op dit forum in ieder geval wel vinden wat je eraan kunt doen. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Toto Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Geplaatst: 5 april 2016 Als het geen kwaad kan zal ik dat zeker met volle smaak doen Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Toto Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Geplaatst: 5 april 2016 Ik heb de plantjes nog eens van naderbij bekeken, maar het lijken mij geen beestjes. Ook zie ik niet meteen webjes dus zal het geen spint zijn (denk ik). Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Mathias Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Webben komen er pas wanneer ze in grote getallen aanwezig zijn. Je kunt het perfect opeten, is gewoon de natuur Wel mee oppassen als je er nu andere planten zet. Goed in de gaten houden want je neemt ziektes heel makkelijk mee via de grond. Vanaf je het terug waarneemt bij je tomaten of paprika direct ingrijpen, dan ben je er ook snel van verlost. Quote Plaagbestrijding met en door de natuur.
Patricia Willems Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Heb ik precies zo, en dan ook nog hier en daar luis. Die beestjes zorgen er ook nog zelf voor dat het blad gaat krullen en bubbelen via het virus dat ze verspreiden... zodat ze daaronder veilig wonen. Een perfectec symbiose van luis / mijt en virus. Alleen heb ik dat liever niet in mijn spinazie. Hoe hou ik die beestjes op een natuurlijke manier daar vandaan? Quote
Jorg Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Op 5-4-2016 om 19:27, Erny zei: Oogsten, wassen, koken/bakken en opeten. Eens! Quote
oscardevos Geplaatst: 18 mei 2020 Geplaatst: 18 mei 2020 (aangepast) https://extension.unh.edu/blog/what-are-these-little-white-spheres-spinach-leaves Trichomen dus, uitgroeiingen van de epidermis en volledig onschuldig. 18 mei 2020 aangepast door oscardevos Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.