Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hallo allemaal

Vincent

Recommended Posts

Mijn naam is Vincent, 31 jaar en sinds een half jaar wonend in Losser.

Na een half jaar te hebben geoefend met een makkelijke moestuin vond ik het tijd worden voor een uitbreiding.

Vandaag ben ik dan ook de trotse bezitter geworden van een eigen moestuin van 100m2.

Het stukje land is nu nog afgedekt met zeil, wat ik daar onder mag aantreffen is nog een grote verrassing.

Het zal iedergeval een flinke klus worden om de boel om te spitten.

Als iemand tips heeft hoe ik het beste te werk kan gaan hoor ik dat graag.

Het is een nieuw avontuur voor mij.

Welkom Vincent,

Spitten is wel de manier om alle 'troep' (voornamelijk wortelonkruid) te verwijderen, het is alleen wat werk.

Mijn tip aan jou is (er van uitgaande dat je een volkstuin hebt): zet eerst eens op papier wat je dit jaar nog wilt zetten, als daaruit blijkt dat je niet alle grond nodig hebt kun je in plaats van te spitten op die stukken een groenbemester inzaaien.

Bedankt voor de tips!

Het is een volkstuin, en het zeil ligt er al een paar maanden op.

Die situatie had ik in het begin van het jaar. Ik moet er dan bij zeggen dat we hier op zandgrond zitten, scheelt ook. Maar het spitten was daardoor een eitje. Naast het zeil was de grond toen nog bevroren, en er onder was warm, zacht, nauwelijks tot geen onkruid...