Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2016 Geplaatst: 22 juli 2016 Das vreemd Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 Hmmmm jij ook al? Ik niet via een MTFD maar wel via een ander, roze bessen struik gekregen....Jaar erop gewoon rode bessen.. Ik heb van jorieke ook een stekje gekregen van de roze bes, daar zitten nu (nog wel) roze besjes aan, ik wacht het volgend seisoen af! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 Vorig jaar waren die van mij ook roze maar deze keer rood, daarom twijfel ik nu eigenlijk of ze wel rijp waren vorig jaar? Quote
Ciska Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 We gaan het volgend jaar zien.... Er zijn toch meer die stekken en struiken mee hebben gekregen/geruild? Hoe zijn hun ervaringen dan? Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 Ik heb roze bessen die gewoon roze blijven, maar soms zit er een trosje die bijna rood is...dit jaar zit er niets aan de struik was/is ziek. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Ik had van Yuras 2 amandeltjes gekregen die dingen groeien hard! En de tomaten die ik had meegebracht voor de ruiltafel zijn bij mij thuis uitgegroeid tot een jungle er hangen wel veel tomaten aan! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 september 2016 Geplaatst: 3 september 2016 En er zaten/zitten er al een hele boel in de pasta saus. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 4 september 2016 Geplaatst: 4 september 2016 En de tomaten die ik had meegebracht voor de ruiltafel zijn bij mij thuis uitgegroeid tot een jungle er hangen wel veel tomaten aan! Hier ook een totaal oerwoud van de 3 soorten! Had jij deze trouwens uit eigen zaden of uit gekochte zaden gezaaid? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
prettig gestoord Geplaatst: 4 september 2016 Geplaatst: 4 september 2016 Er hadden een aantal mensen van mij wat Amerikaanse rassen gehad, big rainbow, abe lincoln en mortage lifter. Hoe hebben die het gedaan? Hier zijn het megaplanten geworden die ik op ruim 2m getopt heb. Veel vruchtzetting met zeker in de mortage lifter ruim 20 tomaten van rond de 500gr die prachtig roze rood werden. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 september 2016 Geplaatst: 4 september 2016 En de tomaten die ik had meegebracht voor de ruiltafel zijn bij mij thuis uitgegroeid tot een jungle er hangen wel veel tomaten aan! Hier ook een totaal oerwoud van de 3 soorten! Had jij deze trouwens uit eigen zaden of uit gekochte zaden gezaaid? Volgens mij was dit eigenzaad dat uit gekocht zaad kwam. Maar was toen ook een heel oerwoud, ik heb dat meestal met kleine tomaten.Heb je wel goede opbrengst? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 september 2016 Geplaatst: 4 september 2016 Er hadden een aantal mensen van mij wat Amerikaanse rassen gehad, big rainbow, abe lincoln en mortage lifter. Hoe hebben die het gedaan? Ik had zaadjes gekregen van jou maar ik had van de ruiltafel ook een Big Rainbow meegenomen kwam die van jou af?Hij is erg lekker maar ziet er wel heel anders uit dan op afbeeldingen van het net? Internet:De zijn platDe mijne:Die van mij lopen allemaal spits af? Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 september 2016 Geplaatst: 4 september 2016 Mortgage Lifter deed het prima en was ook lekker! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Ik heb nog steeds opbrengst van de planten, ben wel van plan ze met een week of wat te ruimen. Zijn enorme oerwouden geworden en ze vallen nu steeds om door alle bamboerekken heen. Het best deden de honingtomaatjes van Yuras, kids en wederhelft zijn verkocht. Daar moeten volgend jaar meer planten van komen.. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
prettig gestoord Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Zaden van de big rainbow heb je van mij, had geen tomaten op de weggeef tafel staan Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Ik had een plantje van de tafel en ik weet toch bijna zeker dat er Big Rainbow op stond?Iemand? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Zet het potje voorlopig maar wat warmer..en droger Hij is boven!2 al redelijk grote scheuten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 De rode eeuwig moes van Kibas Zou het spruitkool kunnen zijn? Mooie planten in ieder geval, maar er kwam van alles op qua kleuren en vormen. (hier staan er nu nog 2, 1 met paars/rode stengels en de andere met wit/groene) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Misschien gekruisd zaad toch.@Angela: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 9 september 2016 Geplaatst: 9 september 2016 Het was zaad uit een pakje. Bij mij zijn ze allemaal rood. Vreemd. Heb je de bladeren al gegeten? Als het spruitkool is, dan zijn de bladeren taai. Van eeuwig moes niet, nou ja, de oude bladeren wel, maar de niet-al-te-oude niet. Quote
Nasuada Geplaatst: 20 september 2016 Geplaatst: 20 september 2016 Vorig jaar heel wat geruild voor een fruithaag in wording.Daar heb ik een aantal besjes en Framboosjes kunnen oogsten (handje vol).Hopelijk volfendjaar wat uitbundiger.Hier foto en wellicht herken je je stekje nog Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 20 september 2016 Geplaatst: 20 september 2016 De enorme kruisbessen struiken gisteren opgehaald bij prettig gestoord en gelijk een mooi plekje gekregen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nathanya Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Ik schaam me een beetje , ik heb nog steeds niets laten weten over de plantjes die ik kreeg op de MTFD. Nu dan toch maar een update: Cayenne van HenkG, heeft het heerlijk gedaan in de kas, gaat trouwens nog goed. Nog steeds bloemetjes en kleine pepertjes. Namens echtgenoot; bedankt, Henk! Kruisbestomaat van Goldfish, wat een joekels van planten!! Dat had ik niet zo verwacht. Ik dacht, kleine tomaatjes, kleine plantjes. Daarom heb ik ze in een balkonbak op de vensterbank in de kas gezet. Wel veel tomaatjes vanaf gehaald. Volgend jaar wil ik ze graag weer, dan mogen ze buiten, lekker groot groeien. Dan maar eens kijken voor tomatenkaviaar… Goldenberry van (weet ik echt niet meer), heeft in een flinke pot op de tuintafel gestaan. Af en toe wat besjes van geplukt, maar ik vond ze niet echt lekker. Geen herhaling… Chayote van Kibas (?), die heeft niets gedaan helaas. Ik heb m nog een tijdje in de warme vensterbank in de keuken laten liggen, maar dat heeft niet mogen baten. Ik blijf er benieuwd naar, maar door tijdgebrek in ieder geval niet aankomend jaar. Framboos aardbeitjes. Ik had de helft van een kluitje van iemand. Ze staan lekker op hun plekkie en hebben al wat aardbeitjes gegeven, heerlijk! Volgend jaar zullen ze vast goed gaan geven. Quote
Kibas Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Wat jammer dat de chayote niets gedaan heeft. Soms is er een exemplaar dat niet uitloopt, net als niet alle zaden uitlopen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 oktober 2016 Geplaatst: 9 oktober 2016 Mijn paarse herfstasters van RobO staan volop in bloei en er zat een bonus bij want er zitten 2 takken heel licht roze asters bij de paarse.Ze zijn alleen redelijk hoog geworden. Dus ik wil ze nog wel verplaatsen naar een plekje achter in de border.Ook staan de andere hard roze asters in bloei deze heb ik volgens mij ooit gekregen van Ciska? Quote
Anna3 Geplaatst: 9 oktober 2016 Geplaatst: 9 oktober 2016 Bij mij staan ook asters van RobO mooi te bloeien Hier was de roze versie 'besteld' en blijkt op 1 stengels na alles paars te zijn, paars is ook mooi en ik heb gelukkig ook een stengel met roze bloemen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.