Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tuinfreesje sterk genoeg voorkleigrond?


BertPleizier

Aanbevolen berichten

Wat is het doel ? En hoeveel cm is maximum breedte?

 

Even gegoogeld kleinste dat ik onmiddelijk vind is 30 cm werkbreedte en 750 W electrisch vermogen en wel een werkdiepte van max 200mm . Als ik dit artikel open krijg ik van zelfde merk een verticulteer machine van 33 cm breed en een vermogen van 1400 W denk dat verhouding genoeg zegt.

 

Mijn moeder heeft een motorculteur staan waar een bakfrees achter past van 60 cm breed dacht ik en hij is dacht ik 16 pk (1 pk = 734 W) dus in verhouding ongeveer 15 maal zo zwaar voor maar dubbel van de breedte . Is met 2 wielen vooraan je kan er dus met gans u gewicht gaan aan hangen om de frees in de grond te drukken maar betwijfel dat je op vaste grond die 20 cm haal in 1 keer al is het zandgrond vb een gazon die er al jaren ligt kapot te frezen.

 

Dus wat bedoel je met kleinste model deze van 750W is in mijn ogen waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in mijn eerste antwoord heb geschreven bij deze van 750 watt dus iets meer dan 1 pk in mijn ogen waardeloos voor in vaste grond. Wel geen ervaring mee. Vraag me af waarom mensen deze gebruiken.

 

Even gegoogeld naar deze waar jij van spreekt en 2 verschillende messen

- FG110 schoffelrotormessen

- FG201 versnipperrotormessen

En foto er bij op de voorgrond zijn ze er mee aan het werk dan een rij of 3 prei en dan nog een stuk dat duidelijk geploegd ligt . Als dit zo goed werk nog ploegen ? En dit op een Honda site .

Mij zegt dit genoeg enige voordeel de massa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...