Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

jonge stekjes allemaal opgevreten

NeeltjeLiza

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds maart een moestuinbak in de achtertuin.

Eerst heb ik voorgezaaid binnen, en daarna de jonge stekjes overgeplant naar de moestuinbak.

Daarna 2 laagjes dunmazig gaas erover. Maar toch... is na 2 dagen alle kleine blaadjes opgevreten. Alleen de stengeltjes van 2 cm zijn nog over. leeg dus, zonder blad.

Wie is de boosdoener?

ik zie geen slakken, geen aardvlo, geen vogels. Ik ben beetje ten einde raad want dit is nu al 3 keer gebeurt (3 pogingen gedaan met stekjes) bij bietenplantjes, aubergine plantje, rucola, radijs. Wie kan me helpen voordat ik het opgeef?IMG2016041811183197381460971610.jpgIMG2016041811180180711460971600.jpgIMG2016041811183854061460971618.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok op slakken. Die zie je inderdaad overdag niet. Want veilig in de grond ondergedoken.

Maar in de schemering, of met vochtig weer, komt een deel uit de grond omhoog gekropen op zoek naar lekkere hapjes zoals weerloze zaailingen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook kan helpen is er wat 'afleiding' tussen zetten, zoals een grotere plant die als slakkenvoer kan dienen, en koperen ringen om je zaailingetjes.

Overigens lijkt het me voor die aubergine nog een beetje te fris buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...