NeeltjeLiza Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Ik heb sinds maart een moestuinbak in de achtertuin.Eerst heb ik voorgezaaid binnen, en daarna de jonge stekjes overgeplant naar de moestuinbak. Daarna 2 laagjes dunmazig gaas erover. Maar toch... is na 2 dagen alle kleine blaadjes opgevreten. Alleen de stengeltjes van 2 cm zijn nog over. leeg dus, zonder blad. Wie is de boosdoener? ik zie geen slakken, geen aardvlo, geen vogels. Ik ben beetje ten einde raad want dit is nu al 3 keer gebeurt (3 pogingen gedaan met stekjes) bij bietenplantjes, aubergine plantje, rucola, radijs. Wie kan me helpen voordat ik het opgeef? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Graaf vanavond even een schoteltje bier in, dan weet je morgenochtend of slakken de boosdoeners zijn. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Of kijk bij vochtig weer even in het donker met een zaklampje, dan zijn de boosdoeners het makkelijkst te betrappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugarlevi Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Ik gok op slakken. Die zie je inderdaad overdag niet. Want veilig in de grond ondergedoken.Maar in de schemering, of met vochtig weer, komt een deel uit de grond omhoog gekropen op zoek naar lekkere hapjes zoals weerloze zaailingen. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 En kijk dan vooral ook eens in het topic "Slakken". Het is trouwens nog veel te koud om Aubergines buiten te zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Wat ook kan helpen is er wat 'afleiding' tussen zetten, zoals een grotere plant die als slakkenvoer kan dienen, en koperen ringen om je zaailingetjes. Overigens lijkt het me voor die aubergine nog een beetje te fris buiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.