Geplaatst: 28 april 20169 j De titel zegt het eigenlijk al. Lijkt in het blad te zitten, wegvegen lukt niet. Alvast bedankt vh meedenken.
Geplaatst: 29 april 20169 j beestjes mi, tripsluchtvochtigheid verhogen met een kweekbakjewat ook schijnt te helpen tegen aantasting is een paar tenen knoflook ernaast te planten vóór de besmetting 30 april 20169 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 april 20169 j Auteur Dat is echt balen! Wat is wijsheid? Ver weg zetten en besproeien met zeepsop? (Las ik op internet) of gewoon wegsmijten in de groene bak? Wil uitbreiding graag voorkomen....
Geplaatst: 29 april 20169 j Ik zou het plantje afzonderen en besproeien zoals je zegt. Zeker niet laten staan. Als je genoeg plantjes hebt kan je het natuurlijk gewoon wegsmijten, maar dan zien dat je dit doet op een plaats waar de beestjes niet bij de andere plantjes geraken. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 29 april 20169 j Auteur @Toto Het bleef helaas niet bij deze. Toen ik ze allemaal nakeek waren er twee anderen toch ook wel ernstig beschadigd, deze hebben een enkeltje grijze bak gekregen haha. De twijfelachtige heb ik samen gezet ver weg van de rest en met zeepwater bespoten. Hopelijk helpt het...
Geplaatst: 29 april 20169 j Staan in een klein potje voor een zonnebloem. Bij snelle groeiers geeft dat rap groeiproblemen en zieke planten.
Geplaatst: 29 april 20169 j Auteur Goed om te weten @Claudia69, de andere zaadjes heb ik meteen in de tuin gedaan. Hopelijk werkt dat dus beter
Geplaatst: 1 mei 20169 j Oooooo...... Dan eet ik dus al jaren kruiden met trips In de salie, de rozemarijn, de tijm...Toch wel vreemd: die staan al jaren in de volle grond en in de regen. Ik had die plekjes wel gezien en een loep erbij gehaald, maar die beesjes zijn zó klein. Ik vond het niet erg, een beetje dierlijk eiwit Nu heb ik die planten toch maar in de container gegooid. Er staat al een nieuwe lichting klaar. Alleen durf ik ze niet goed terug in de kruidenhoek te zetten. Maar die knoflook valt natuurlijk te proberen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 5 mei 20169 j Het zouden ook mineervlieg prikken kunnen zijn. Nu al last van trips of mineervliegen is wel uitzonderlijk vroeg in de tijd. Dat zou dan kunnen in een verwarmde kas of serre. Uitbreiding van trips of mineervlieg is moeilijk te voorkomen. Ik zou mij niet zo druk maken om deze stipjes op de bladeren en dus ook niet weggooien.
Geplaatst: 5 mei 20169 j Auteur Hoi sluipwesp, bedankt voor je reactie. Helaas heb ik de komkommer wel weggegooid omdat die er nog erger uitzag. Maar de zonnebloem heb ik verderop tussen de wilde grassen/ bloemen gezet in de berm. Wie weet groeit er nog wat moois uit. Een verwarmde serre heb ik niet, maar ik woon wel in Italië. Wat toch bijna hetzelfde is, nee hoor grapje. We hebben wel al ruim een maand 20 graden met weinig regen, maar weet niet in hoeverre dat van invloed is.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.