Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke grond voor starten moestuin(bak)?


SanneV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben nieuw hier (zal me later nog even voorstellen) en hier terecht gekomen omdat ik informatie zocht over welke grond ik het beste kan gebruiken voor het starten met een moestuin in twee oude betonnen koeiendrinkbakken.

We hebben ervoor gekozen om hier eerst in te starten omdat de grond waar we de moestuin op wilden beginnen waarschijnlijk verontreinigd is en daarnaast leek het ons slim om klein beginnen, om de kans van slagen als startende moestuinders wat groter te maken

 

Nu dus de vraag, welke aarde/grond kan ik het best gebruiken in de bakken? We hebben nogal wat nodig en het budget is niet al te groot. Het liefst zou ik gaan voor biologische aarde, maar dat is logischerwijs nogal aan de prijs. Misschien dat er een laagje overheen of doorheen gaat, maar beide bakken ermee vullen is voor nu geen optie.

 

Om de bakken zo'n 40 cm te vullen hebben we berekend dat we zo'n 570 liter aarde nodig hebben per bak. Nou twijfelen we tussen een laag zand, dan aarde (bemest?) en als laatste nog een deel kwalitatief iets betere grond? Maar we hebben geen idee wat het handigst is, dus ik hoop hier wat tips te kunnen krijgen!

 

Groeten, Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik graag de fleurella potgrond van de Gamma. Die zijn toevallig dit weekend in de aanbieding 2+1 gratis. Ik meng het met de kokosblokken van de Action.

 

Maak je die bakken wel lek? Ander krijg je een moeras bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Ik ben ook begonnen met bakken die dan wel gewoon in contact staan met de grond en die heb ik gevuld met heeeeeeeel veel potgrond. Een grote aanhanger vol gehaald bij een grote leverancier van potgrond en compost ed

Gaat best goed moet ik zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...