Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tuinbonen drogen


femmie

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik kon via de zoekfunctie geen antwoord vinden op mijn vraag.

 

Mijn vriend eet in de winter graag pasta met een saus van gedroogde tuinbonen. Maar ik weet dus niet hoe ik ze moet drogen. Aan de plant? Of de plant eruit trekken en droog ophangen? Uit de schil... hoop dat iemand me kan helpen. Met bevroren bonen wordt het namelijk niet hetzelfde. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peulen aan de planten laten hangen . Je zult zien dat de peulen op een gegeven moment gaan verdrogen en zwart verkleuren als teken dat de plant afsterft en de bonen afrijpen. Als de peulen zwart zijn is het moment gekomen om ze te oogsten en de bonen er uit te halen. Je hebt dan natuurlijk wel keiharde rijpe bonen (ook geschikt als nieuw zaadgoed) maar of dat de bedoeling is ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Frans. Het is inderdaad de bedoeling dat ze hard en droog worden. We laten ze dan ergens id winter een dag weken, dan koken en met de blender pureren. Je krijgt dan een soort aardappelpurree. Wat ze hier met pasta eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dat het hele recept

 

Laat de bonen een nachtje weken. Kook ze daarna gaar. Als ze gaar zijn pureren met een gekookte aardappel. Korte pasta koken en bij het opscheppen door elkaar mengen. Nog wat van je lekkerste extravergine olijfolie erover en klaar.

 

Mijn moeder gruweld er van maar in mijn schoonfamilie zijn ze er dol op. Je zou de purree ook kunnen gebruiken als vervanger van aardappel purree.

 

Ps. Recepten krijg ik altijd zonder precieze grammen etc. Daarom wordt het nooit zoals bij la mamma denk ik, iedereen doet net wat ie wil. Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat de tuinbonen uit Nederland komen dan heb je lekkere bruinkokers, echt zoals ze vroeger smaakten. Een keer een pakje hier in Frankrijk gekocht en die waren droog en hard. Ik denk dat dat degene zijn waar je de puree van kan maken zoals Femmie schrijft.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...