Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Afscheiding tuin..


Richard74

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag waarbij jullie wellicht kunnen helpen.

 

Ik heb op een volkstuinen complex een stuk grond van zo'n 300 m2. Het is een rechthoek met aan de achterkant een sloot en aan de andere kant van de sloot een kassencomplex. Aan de zijkanten, 30 meter lang, buren, en aan de voorkant, 10 meter breed, de ingang.

 

Aan de voorkant zit een plastic-achtig hekwerk en aan beide zijkanten gaas wat aan vervanging toe is.

 

Ik heb dus op zoek naar een mooie afscheiding, maar ik heb geen idee wat voor soort afscheiding, houten hekwerk, ijzeren hekwerk, struiken, heg enz.

 

Ik probeer natuurlijk te tuinieren dus ik zou het mooi vinden als ik een groene afscheiding zou kunnen creeren, zolang mijn buren er geen last van hebben. Daarnaast heb ik niet 1000 euro te besteden dus het moet geen hele dure oplossing worden. Ik wil liever ook niet elke 5 jaar mijn afscheiding moeten verven maar helemaal uitsluiten doe ik het ook niet

 

Oh ja, ik heb last van konijnen en hazen die via de zijkanten mijn tuin opkomen en beschadigen. Het zou mooi zijn als ik die ook buiten kan houden, het gaas is zoals ik al zei aan vervanging toe en het is nu wel heel erg makkelijk voor ze om bij mijn groentes te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je handig met schuttingen zetten? Hoe hoog moet het zijn? Hoe lang moet het mee gaan?

 

Schapekhek is rustiek en er kunnen planten tegenaan groeien. Maar is niet zo hoog.

 

Kippengaas kunnen konijnen doorheen knagen als ze echt willen. Maar zal verwilderder konijnen over het algemeen wel tegenhouden als je het een stuk ingraaft. Dat zou je aan de onderkant van de te plaatsen schutting kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was, zou ik bramen en frambozen en andere fruitstruiken zetten als omheining, en ik zou voor die hazen en konijnen een of liever nog twee gaatjes openlaten en dan een stukje serieus omheinen waar ze dus makkelijk kunnen komen maar waar vanuit ze niet bij de rest van je tuin kunnen komen en waar ik wat dingen neer zou zetten om lekker op te laten vreten en waar ik groente-afval van sla en worteltjes en meer lekkers zou gooien. Als ze op die plek genoeg lekkers vinden, ook in barre tijden, blijven ze wel uit je tuin, en kan je af en toe die keutels oogsten, want dat is stikgoeie bemesting.

 

Maar goed, ik ben een muts als het hazen en konijnen betreft en ik kan het echt niet zien als ongedierte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben hun voorkeuren voor planten en struiken er zijn er waar ze zeker van af blijven.

Zoek maar even op Google op konijnen werende planten/struiken . Er zit allicht iets bij waar ze wel

afblijven (meidoorn misschien ?) Begrijp me goed ik vind konijnen ook wel leuk , maar sinds ze mijn

maïsveldje helemaal geplunderd hebben een paar jaar geleden , heb ik ze de oorlog verklaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips.

 

Ik ga is zoeken op schapenhek maar ook de suggesties van Pippi vind ik interessant, alleen, ik ben ook van de anti-konijnen brigade. Maar ik had de invalshoek van een ruimte met lekkers voor ze nog niet bekeken.

 

Ik heb weer nieuwe inspiratie in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...