krist Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Ik heb al van 10 mei tomatenplanten in de plastieken serre staan. Die zijn goed gegroeid tot anderhalve meter al. Na een tijdje kwamen er bloemetjes aan, maar die verdorren precies en tomaten krijg ik ook niet. Bloemetjes zijn nu niet meer te zien. Wat zou er verkeerd kunnen zijn? mercikes Quote
Erny Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Staat je "plastieken serre" (leuk dat belgisch) open of dicht? Quote
krist Geplaatst: 14 juni 2016 Auteur Geplaatst: 14 juni 2016 Meestal staat hij wel dicht, maar probeer die zoveel mogelijk wat te verluchten. Probeer is wat dat de wind juist aan de kant zit van de opening en de wind er dan vrij spel in heeft. Quote
pippi Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Om de bloemen te bevruchten is het nodig dat je elke dag een paar keer tegen de plant tikt. (Als ze buiten staan hoeft dat niet, dan gebeurt bestuiving door insecten en door de wind.) Dus misschien dat ze niet bevrucht zijn? Quote
krist Geplaatst: 14 juni 2016 Auteur Geplaatst: 14 juni 2016 Had ik ook al ergens gelezen, maar ik zie geen bloemetjes, dus dat gaat al moeilijk. Aardbeien lukken wel redelijk moet ik zeggen, tenzij dat bij deze anders werkt?? Quote
Bubbels Geplaatst: 15 juni 2016 Geplaatst: 15 juni 2016 Teveel stikstof gegeven? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
krist Geplaatst: 16 juni 2016 Auteur Geplaatst: 16 juni 2016 Eigenlijk 2 maal biologische mest gegeven speciaal voor tomaten. Hoor in mijn omgeving dat er nog mensen zijn met hetzelfde probleem. Quote
Itoero Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Kan je foto plaatsen?Na enkele bladeren heb ik telkens een bloemtros.Is dat dan bij jou niet zo? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bubbels Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Ik hoorde vandaag nog iemand klagen over een enorm tekort aan bloemen. Met fatsoenlijke standplaats en genoeg voeding snap ik niet zo goed hoe het fout kan gaan. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.