Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al van 10 mei tomatenplanten in de plastieken serre staan. Die zijn goed gegroeid tot anderhalve meter al. Na een tijdje kwamen er bloemetjes aan, maar die verdorren precies en tomaten krijg ik ook niet. Bloemetjes zijn nu niet meer te zien. Wat zou er verkeerd kunnen zijn?

mercikes

Geplaatst:

Meestal staat hij wel dicht, maar probeer die zoveel mogelijk wat te verluchten. Probeer is wat dat de wind juist aan de kant zit van de opening en de wind er dan vrij spel in heeft.

Geplaatst:

Om de bloemen te bevruchten is het nodig dat je elke dag een paar keer tegen de plant tikt. (Als ze buiten staan hoeft dat niet, dan gebeurt bestuiving door insecten en door de wind.) Dus misschien dat ze niet bevrucht zijn?

Geplaatst:

Had ik ook al ergens gelezen, maar ik zie geen bloemetjes, dus dat gaat al moeilijk. Aardbeien lukken wel redelijk moet ik zeggen, tenzij dat bij deze anders werkt??

Geplaatst:

Eigenlijk 2 maal biologische mest gegeven speciaal voor tomaten. Hoor in mijn omgeving dat er nog mensen zijn met hetzelfde probleem.

Geplaatst:

Kan je foto plaatsen?

Na enkele bladeren heb ik telkens een bloemtros.

Is dat dan bij jou niet zo?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ik hoorde vandaag nog iemand klagen over een enorm tekort aan bloemen. Met fatsoenlijke standplaats en genoeg voeding snap ik niet zo goed hoe het fout kan gaan.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...