Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vraag dunnen van appels

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn appelboompje heeft nu wel veel vruchten.

Ik vroeg me af of je dan ook moest uitdunnen? Heb op sommige takken echt van die bosjes appeltjes bij elkaar, dat lukt toch niet om allemaal bijelkaar groot te worden?

Nog nooit zoveel gehad in mijn kleine boompje om me hier druk over te moeten maken, maar nu wel erg veel. image26751466076495.jpgimage83751466076497.jpg

Geplaatst:

Enkele weken terug hadden wij hetzelfde, heel veel appeltjes in een boompje dat er daarvoor te klein uitzag. Sindsdien is ongeveer de helft vd appeltjes (voornamelijk de wat kleinere) zelf uitgevallen en lijkt de verhouding apoel:boom een stuk beter.

Ik zou dus nog even afwachten, misschien dat bij jullie ook nog vanzelf een deel uitvalt

Geplaatst:

Wij hebben ook dit jaar precies hetzelfde met onze kleine appelbomen (laagstam Santana en Elstar).Wij hebben de kleinste appels die achter bleven bij de rest weggehaald en de takken met speciaal binddraad opgebonden zodat de takken straks het gewicht kunnen dragen.

Dit ging bij ons vorig jaar heel goed.

Geplaatst:

Meestal dunt de boom zelf al aardig zelf uit. Zelfs nu nog vallen er kleine appeltjes uit mijn appelhaag.

In het geval van de foto's zie ik volgens mij trossen van 3 of 4 appels. Je zou bij een aantal trossen hier er 1 of 2 uit kunnen halen , dus de twee grootste laten zitten. Aan de andere trossen laat je dan alles hangen.

Tijdens het oogsten weet je dan of je aankomend seizoen alles moet dunnen op 2 of 3 per tros of dat je alles kan laten hangen. De te kleine appeltjes van dit jaar kan je trouwens prima gebruiken om appelmoes of appelijsjes mee te maken

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Leidraad is ongeveer: nu dunnen tot 2 per spoortje en na de juni rui op 1 appel per spoortje zetten. Tussen de appels na de laatste keer dunnen ongeveer 15 cm ruimte. Hangt ook een beetje van het ras af, grondkwaliteit, onderstam enz. Bij teveel dracht kan een boom in beurt jaren vervallen.

Helaas merk je dat pas achteraf.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.