appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Op vakantie 8 potten bosbessen 2 potten rode bosbessen en 5 potten bramenjam...nu zoek ik naarstig naar lege potten voor de jam want ik heb iets van 100 kilo pruimen aan t rijpen...gekkenhuis Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gwen Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Ik heb voor je staan. Dus als je in Nederland bent of iemand anders bij mij in de buurt die jouw kant op gaat, kan die wat meenemen. Ik heb verschillende maten voor je. Quote
thea Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 8 potten appel-courgette-chutney.recept van @Malous zie recepten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 nog meer snijbonenstraks gaan we voor het eerst sappannen Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 een grote pot met augurken schijfjes. Quote
mw vogel Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Courgettes in zoetzuur, chutney van valappels en ovengedroogde cherrytomaatjes in olijfolie... mjammie! Quote
RobO Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 pruimenjamblokjes laatste appelwortel met zwarte bes en kruisbes rcptje Thea Quote
Vrouw Wortel Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 .....voor de eerste keer sperciebonen ingemaakt. Op een manier die aangeraden werd op Wecken.nlDit keer courgette en braam gecombineerd voor jam, smaakt prima Quote
SuusP Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Courgette en braam ?! Niet de meest voor de hand liggende combi, maar laat ik beiden nu eens in overvloed hebben ... Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
RobO Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 sap: pruim, kruis, zwarte, josta en rode bes 10 flessen Quote
Gwen Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 -loze jam in de maak! En dat met 1 functionerende hand!! Wish me luck... Quote
Gwen Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Done!! Met ananaskers uit de tuin, de rest van de o zo bevlogen groenteturk!! Het ging dankzij de hulp van iemand gelukkig goed. Alleen…. ik was in slaap gevallen voor ik de potjes rechtop kon zetten. Dus nu zit de jam aan het deksel geklonken en is de onderkant van de pot leeg . Quote
RobO Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 tsja, dat wordt aan de onderkant van je broodje smeren... Quote
Gwen Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik vrees het . Het smaakt goddelijk bij vlees vanwege het zuurtje Quote
Erny Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Twee potten met augurken en minikomkommers in het zuur en de eerste pot bramensaus. Edit:En paar uur later de courgettes die ik in het zout gezet had verwerkt en die zitten nu ook mooi in hun potje met zuur. Twee grote potten en één kleintje. Editt:Foto in het zonnetje... Quote
jootje Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Die augurken zien er lekker uit!ik heb ze ( te) laat gezaaid, dus hooen op een klein beetje oogst! Hier 6 kleine flesjes bramensiroop gemaakt, en verdraaid, het is nog gelukt ook! Meestal krijg ik gelei of jam als ik siroop probeer te maken, maar nu al twee keer gelukt! Quote
RobO Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 snijbonen, zucht...de rest drogen we maar Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 5 potten komkommer relish met komkommers pepers paprika en ui uet.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jizkaha Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Ik vond nog bramen van vorig jaar in de vriezer... Jam gemaakt met die bramen plus rooie bessen plus appels.Courgettezoetzuur gemaakt. Jammer dat dat 3 weken moet staan want ik ben heel benieuwd hoe 't smaakt, ik denk lekker (en ik heb honger).Tomaten aan het drogen om op olie te zetten.En omdat die droger nu toch aanstaat ook maar vast wat appels aan het drogen... Quote Zelluf doen
Gemma Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Weer 2 emmers sperziebonen verwerkt voor in de vriezer. De zomerprei verwerkt voor in de vriezer. ( moesten eruit ivm prei vliegen )6 potten tomaren chutney gemaakt. ( lekker als jusbasis )Nu een mand vol appels verwerken tot compote en taart. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Bezig met de muizenmeloentjes genoeg geplukt voor 2 potjes. Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 8 potten mirabellenjam..morgen nog eens.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
erwtje Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Pruimen verwerkt, heeel veeel pruimen. Tot nu toe 32 potten jam en zo' n 12 liter sap en dat van een boom. Nu evenzoveel van de andere boom. Appels verwerkt tot appelmoes, morgen verder met sap en stroop. Boontjes en snijbonen geblancheerd en in gevroren. Resultaat diepvries vol en kasten kunnen niet meer dicht en dit is nog maar het begin! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik had nog een restje kersen maar in een pot gedaan, voor een andere keer.De muizenmeloentjes zitten ook al in 2 potjes vanmorgen voor 9,00 uur al gedaan en toen naar de tuin. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.