Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klopt! Ik heb nu ook enkele porties daslookpesto ingevroren en vandaag voor het eerst gegeten trouwens..een pot die ik niet had ingevroren maar wel goed dicht al enkele weken in de koelkast had. Heerlijk spul!

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Rozemarijn
Pepermunt
Tijm
Oregano
Basilicum

Frambozen blad
Zwarte bessen blad
Braamblad

Alles was droog. Verpulverd en in potjes gedaan. Rozemarijn was een piepbeetje te veel

7940bb3d52420ecde43295678406ff78.jpg

d57a8dc9f9454f1ea65781e322ed7ee5.jpg

• Like 2
Geplaatst:

1,5 kg aardbeien voor aardbeiensaus en een stuk of 15/20 flessen vlierbloesemlimonadesiroop. Was een drukke dag. Kwam ernstig flessen te kort. Zit nu wat in Spa flessen, maar liever heb ik glas.

Heb deze lichting siroop overigens 1:1 gemaakt met suiker vanwege de houdbaarheid. Die ik in de koelkast heb, is per liter vocht 750 gr suiker. Als ik wat weggeef, is dat dan van die lichting. Die heb ik zuurder gemaakt omdat we altijd extra citroen erbij uitknijpen. Nu weet ik inmiddels dat een citroen uitknijpen of extra citroen erbij doen, blijkbaar een wereld van verschil is . De nieuwe is zo goddelijk.

Geplaatst:

Ik ben sap aan het inmaken van mijn logan bessen.

Ik kon alleen mijn doek niet vinden voor het uitlekken

Geweldige tip!

Bij de Jumbo verkopen ze zakjes waarin je verse broodjes kan doen zodat je minder plastic gebruikt.

2stuks voor 0.69 cent werkt perfect en veel sneller dan doek.

• Like 1
Geplaatst:

Zoveel aardbeitjes dus? Heerlijk.

ik ben vooral bezig geweest met het oogsten en invriezen van de peulen, capucijners en tuinbonen. Naar de bessen heb ik nog niet eens gekeken..ik zou het wel moeten doen want het is het enige fruit dit jaar..misschien wat kersen en enkele appels. 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

5b99908e0eebaf3f54d23dceafa84442.jpg

Ochtendje huisvlijt!
- Rabarbercompote met aardbeien
- knoflookpasta

Ik wil eigenlijk nog wel een potje of 5, maar vrees dat ik te veel roest heb om het loof te kunnen gebruiken. Ga nu (wanneer het er is) uitgelopen knof poten voor het loof. Vind dit zó lekker!

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...