Mellie Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Naar deze link heb ik gisteren dus heel lang gezocht. Die zoekoptie van tapa is prut, dat wist ik. Maar zelfs online via het forum en kwee en kweeperen en kweepeer kwam ik er niet Dusssss ik zal het koesteren. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Op 13-10-2023 om 15:43, Jorieke123 zei: Ik snijd ze eerst gewoon keihard doormidden, en dan druk/pel ik ze vrij makkelijk Is dat na het koken (dat druk/pel)? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2023 Nee, rauw. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 21 oktober 2023 Geplaatst: 21 oktober 2023 Aha. Ik vind het pellen altijd zo'n rotklus. Maar ja, kastanjes zijn wel erg lekker 😋 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2023 Ik vind het erg meevallen, maar ik haal dat 2e velletje er dan ook niet van af. Dat scheelt een boel. Muziekje/filmpje aan en pellen maar! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 31 oktober 2023 Geplaatst: 31 oktober 2023 De appels uit het zwarte woud zijn een gedeelte gedroogd (net op de verwarming gelegd, dus nog niet droog) en de rest van de appels is appelmoes geworden met rozijnen en wat sinaasappelschil. Het ruikt echt winters, lekker joh! 4 Quote
Mellie Geplaatst: 19 november 2023 Geplaatst: 19 november 2023 Ik kan al jullie vast prachtige foto’s sinds 2 dagen niet meer zien @moderatorHmmm balen. Ik doe het met een mental image. Quote
rorror Geplaatst: 19 november 2023 Geplaatst: 19 november 2023 @Mellie Gebeurd dit in de tapatalk app? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 19 november 2023 Geplaatst: 19 november 2023 Denk van niet, ik kan wel foto's zien. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 20 november 2023 Geplaatst: 20 november 2023 @Mellie Gebeurd dit in de tapatalk app?Ja Quote
bonnie f Geplaatst: 20 november 2023 Geplaatst: 20 november 2023 Kimchi. Lekker maar het meurt alles bij elkaar in de keuken. Ziet er wel mooi uit. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 28 november 2023 Geplaatst: 28 november 2023 Cranberry’s gekocht gisteren die ben ik in de oven aan t drogen. Eerst heel, maar ik heb ze net allemaal doormidden gesneden. Dan heb ik eindelijk cranberry’s zonder suiker voor in de muesli! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 1 december 2023 Geplaatst: 1 december 2023 Sambal gemaakt en ook een paar potten direct weggegeven en… ook wat verkocht! Toe maar. 20 kleine mosterd potjes van @prettiggestoord en 10 grotere kappertjespotten. Ben helemaal content met mezelf. 5 Quote
woldistel Geplaatst: 1 december 2023 Geplaatst: 1 december 2023 Dus de kas is nu leeg? Ziet er lekker uit! Quote
Mellie Geplaatst: 2 december 2023 Geplaatst: 2 december 2023 Ja, zucht, kas is eindelijk leeg. Moet nog op veler verzoek chilisaus maken. Misschien morgen… heb de ingrediënten in elk geval gekocht en het recept wat ik had gebruikt met eigen aanpassingen opgeduikeld. Spannend! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 3 december 2023 Geplaatst: 3 december 2023 Sambal klaar, chilisaus in de maak en heb gelijk ook maar champignons ingemaakt en heb een lading shiitake en oesterzwam gedroogd. Of beter, te drogen gelegd boven op het boilervat. Lekker warm daar. Na het blenden ziet het er toch lekkerder uit Straks nog allesbinder en oppassen voor de whoemppp…! 2 Quote
Erny Geplaatst: 3 december 2023 Geplaatst: 3 december 2023 Zo, lekkere pannen vol! 👍 Je zei dat je het recept had aangepast... ben dan wel benieuwd naar je aanpassingen. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 3 december 2023 Geplaatst: 3 december 2023 @erny het recept van hengg genomen op bol 1 van de chilisaus topic. Het originele recept is dit:40 a 50 g hete Cayenne pepers (vers/diepvries) 200 ml (rijst)azijn 200 ml water 200 g (kristal)suiker 10 g zout 5 tenen knoflook olijfolieIk had 800 gr peper. Iets meer eigenlijk, maar afgerond. Adjuma, peachadew, purper peach die ook alletwee adjuma achtig smaken en blended lemon die fris is. Het was een mooie gele boel die goed kan concurreren met Israëlische pepperspray. 5 grote mango’s die ik in okt voor dit doel had gekocht. Echter… in okt geen tijd. Nu overigens ook niet, maar goed. Wat moet, dat moet. De mango’s had ik toen ze rijp waren, ingemaakt. Dus 800 gr mix aan peper5 mango 1,5 bol knoflook,2,5 l water, 2,5 l azijn3 kg suikerzout heb ik niet gewogen, maar zou in deze samenstelling 160 gr moeten zijn. Vond ik wat veel, dus aanzienlijk minder op de gok. Altijd handig. En dan moet er nog allesbinder bij, maar dat kan ik niet vinden en de super is in ons pittoreske dorp kennelijk heel vroeg dicht op Gods zondag… dus dat moet ik morgen doen. Bijna af. En dan ben ik benieuwd hoeveel liter het is. Gewoon 6 l saus in 1 jaar op… ik had dat echt nooit gedacht. 🫣 4 Quote
Mellie Geplaatst: 4 december 2023 Geplaatst: 4 december 2023 Het is af. Vanochtend een beetje allesbinder doorheen. Valt me stiekem wel een klein beetje tegen. Ik had vorig jaar 6 liter en nu ook, terwijl ik meer pepers had. Ik had toch gehoopt de 8 l wel te halen. Smaakt wel heel goed. Erg pittig. Die vorige werd ook wat zoeter nadat ie langer bleef staan doordat de mango dan beter intrekt vermoed ik. Gisteren door de rijst. Jummm! 5 Quote
Mellie Geplaatst: 8 december 2023 Geplaatst: 8 december 2023 Hij smaakt ook goed, maar ik probeer nog niet te veel ervan te eten. Ervaring leert dat het over een maand nog lekkerder is. De vorige saus vond ik iets te dik. Deze weer net te dun. Volgend jaar maar weer aankijken. @jootje bedankt trouwens voor de kleine flesjes. Die zijn allemaal op nu! Had er zelf blijkbaar nog 3 en ze zitten allemaal vol met chilisaus. Ik heb ook al 4 flessen verkocht en 2 weggegeven. Mijn broer smeekt nu om 1 liter saus en dan beloofd hij me de rest van het jaar met rust te laten. 1 Quote
Arja Geplaatst: 8 december 2023 Geplaatst: 8 december 2023 Is er eigenlijk belangstelling voor die kleine koffiemelkflesjes, voor saus of moonshine of andere doeleinden? Ik kan er waarschijnlijk wel wat krijgen en ze naar de volgende mtfd meenemen. @Mellie @henkg @Jorieke123 of anderen? 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 december 2023 Auteur Geplaatst: 8 december 2023 Er zijn vast liefhebbers Arja! Ik ben er niet zo van, het zijn die met die kleine doppen/deksels? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.