Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar deze link heb ik gisteren dus heel lang gezocht. Die zoekoptie van tapa is prut, dat wist ik. Maar zelfs online via het forum en kwee en kweeperen en kweepeer kwam ik er niet
Dusssss ik zal het koesteren.
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

7ac636c8a85a7a30525899323aee6e80.jpg

De appels uit het zwarte woud zijn een gedeelte gedroogd (net op de verwarming gelegd, dus nog niet droog) en de rest van de appels is appelmoes geworden met rozijnen en wat sinaasappelschil. Het ruikt echt winters, lekker joh!

• Like 4
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Cranberry’s gekocht gisteren die ben ik in de oven aan t drogen. Eerst heel, maar ik heb ze net allemaal doormidden gesneden.

Dan heb ik eindelijk cranberry’s zonder suiker voor in de muesli!

8B525405-DEFC-4B7F-AD82-A51929907C95.jpeg

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Sambal gemaakt en ook een paar potten direct weggegeven en… ook wat verkocht! Toe maar.

fcd26a7af138b9160b43a4aca521c3bf.jpg

9557284c4e215d4be6057dbab31b7549.jpg

20 kleine mosterd potjes van @prettiggestoord en 10 grotere kappertjespotten.
Ben helemaal content met mezelf.

• Like 5
Geplaatst:

Ja, zucht, kas is eindelijk leeg. Moet nog op veler verzoek chilisaus maken. Misschien morgen… heb de ingrediënten in elk geval gekocht en het recept wat ik had gebruikt met eigen aanpassingen opgeduikeld. Spannend!

• Like 3
Geplaatst:

Sambal klaar, chilisaus in de maak en heb gelijk ook maar champignons ingemaakt en heb een lading shiitake en oesterzwam gedroogd. Of beter, te drogen gelegd boven op het boilervat. Lekker warm daar.

4ce8e63adef791b843267fb82fa497b2.jpg
18b238a4b3b51f6f0befae50dd02bd91.jpg

Na het blenden ziet het er toch lekkerder uit

3c6f47987712efc5ca7c37d50300e694.jpg

Straks nog allesbinder en oppassen voor de whoemppp…!

• Like 2
Geplaatst:

@erny het recept van hengg genomen op bol 1 van de chilisaus topic.

Het originele recept is dit:
40 a 50 g hete Cayenne pepers (vers/diepvries)
200 ml (rijst)azijn
200 ml water
200 g (kristal)suiker
10 g zout
5 tenen knoflook
olijfolie

Ik had 800 gr peper. Iets meer eigenlijk, maar afgerond. Adjuma, peachadew, purper peach die ook alletwee adjuma achtig smaken en blended lemon die fris is. Het was een mooie gele boel die goed kan concurreren met Israëlische pepperspray.

5 grote mango’s die ik in okt voor dit doel had gekocht. Echter… in okt geen tijd. Nu overigens ook niet, maar goed. Wat moet, dat moet.

De mango’s had ik toen ze rijp waren, ingemaakt.
Dus 800 gr mix aan peper
5 mango 1,5 bol knoflook,
2,5 l water, 2,5 l azijn
3 kg suiker
zout heb ik niet gewogen, maar zou in deze samenstelling 160 gr moeten zijn. Vond ik wat veel, dus aanzienlijk minder op de gok. Altijd handig. En dan moet er nog allesbinder bij, maar dat kan ik niet vinden en de super is in ons pittoreske dorp kennelijk heel vroeg dicht op Gods zondag… dus dat moet ik morgen doen. Bijna af. En dan ben ik benieuwd hoeveel liter het is.
Gewoon 6 l saus in 1 jaar op… ik had dat echt nooit gedacht. 🫣

• Like 4
Geplaatst:

Het is af. Vanochtend een beetje allesbinder doorheen. Valt me stiekem wel een klein beetje tegen. Ik had vorig jaar 6 liter en nu ook, terwijl ik meer pepers had. Ik had toch gehoopt de 8 l wel te halen. Smaakt wel heel goed. Erg pittig. Die vorige werd ook wat zoeter nadat ie langer bleef staan doordat de mango dan beter intrekt vermoed ik. Gisteren door de rijst. Jummm!

b646c1f8e0bdfa174f1a1554b3292b32.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Hij smaakt ook goed, maar ik probeer nog niet te veel ervan te eten. Ervaring leert dat het over een maand nog lekkerder is. De vorige saus vond ik iets te dik. Deze weer net te dun. Volgend jaar maar weer aankijken.

@jootje bedankt trouwens voor de kleine flesjes. Die zijn allemaal op nu! Had er zelf blijkbaar nog 3 en ze zitten allemaal vol met chilisaus. Ik heb ook al 4 flessen verkocht en 2 weggegeven. Mijn broer smeekt nu om 1 liter saus en dan beloofd hij me de rest van het jaar met rust te laten.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...