zaaizee Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 pruimen chutney en nu best trotsdoe het nog niet zolangvandaag helemaal alleen gedaan, zonder vriend eitje en leuk om te doen Quote
RobO Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Ontsappen hoe doe je dat??Met pruimen? met een geleende stoomontsapper (als je genoeg pruimen- appel- bessenjam,gelei, toetjesversiering etc. hebt ): zo of deze Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 8 potten pruimenchutney, 5,5 liter pruimenjam waaronder jam met gember en vanille ( dank maar weer Weknow) en 7 potten chow chowrelish,,ieder jaar weer favoriet.De nw inmaakkeuken wordt goed gebruikt!!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Connie Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Gisteren 3 potten Bramen/rabarberjam gemaakt, emmertje zuurkool en nog een paar potten courgette op zoet/zuur. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
RobO Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 zuurdesembroodje met walnoot en vijgen nuet maar bovenop nigella wuet Quote
zaaizee Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 tomatensaus 6 x 1,5 liter, jammer genoeg niet uit eigen tuin Quote
aalterse-willy Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Vier potten tomatensaus en 14 potten boontjes gewekt, jammer maar er zijn er twee open gegaan, dat word boontjes eten vandaag of morgen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 4 potten dahliajam..of noem het gelei Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
zaaizee Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 3 potten gele wortels en 3 potten witte kool die ene pot ziet er een beetje *laagwaterstand* uit, heb nog eens gekeken, ziet er gelukkig gewoon goed uit Ja inderdaad dahliajam, wil ik ook graag weten Quote
Stan Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Net zo rond de 2 liter appelazijn gemaakt(gestart dan het is nu aan het gisten ). De appels in stukjes gesneden en zonder pitjes en slechte stukjes verwerkt. De pulp ga ik straks weer een taart mee maken ipv dat veel mensen juist eerst taart maken en dan van de schillen de azijn maken(maar dan mis ik dus ook veel suikers* die nodig zijn voor de vergisting(*die ik voor taart en smaak weer kan toevoegen). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Dahliajam??? Vertel!! Kijk maar hier: http://www.bloggen.be/appeljam/ Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Nóg meer bramenjam, vier kleine jampotjes. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 4 potten pruimenjam. Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 Ik had al een boel komkommertjes in het zuur, en nu zes potten snijbonen aan het inmaken.hoop dat het lukt.groetjes. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
simke Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 3 potten peren op lichte siroop3 potten pruimen peren op rodewijn.1 nashie peer. Quote
Katja1604 Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Een pot appeljam, een pot appel kaneel jam en 3 potten appelmoes.Niet helemaal uit eigen tuin, gemaakt van valappels van de tuinbuurman.Ik zorg voor zijn kippen nu hij op vakantie is en ik mag de apels rapen! Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 3 potten pruimen peren op rodewijn. pruimen en peren door elkaar in de conserven, of is het jam? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Twee potten bramenjam (met 1 appel erdoor). En wat bramen bij de Rumtopf gemikt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 5 grote potten pêche de vigne (bloedperzik) confiture en een grote bak komkommer en pepers in het zout om morgen pittige relish mee te maken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Iets voor de MTFD oogsttafel. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 5 potten zesty zucchini relish..met courgettes, pepers en parika`s.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.