cindy's moestuintje Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 nee kan geen kwaad voor een hond, hier hebben ze het ook graag en krijgen het dus ook. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet
Thessa Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 dames en heren volgende keer gewoon met bramensap verwerken tot de topper van ons gezin ; BRAMEN/VLIERBESLIMONADE !!!echt zo lekker heb net nog 5 flessen gemaakt, ..... nadat ik klaar was met de goudsbloem/pruimen gelei en net de appelslingers gemaakt zal na dat ik de kids van school heb gehaald even foto plaatsen zo leuk en makkelijk om te maken, lust voor onze ogen en voor de vogels !daar komen ze ; neem liefst stoofappeltjes of peertjes met mooie rode blos rijg deze aan een eizerdraad en versier evt met takjes,strikjes enz...de pruimengelei met goudsbloem ga ik volgende keer met meer bloemblaadjes maken en wat dikker.maar grappig om te zien, ik sta 2 okt op bio/streekproducten markt in een mileucentrum dus past dit er wel bij toch ? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
snekermoestuin Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Wat een mooi plaatje, die boom met je appelslinger erin Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Thessa Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 dankje, deze mag natuurlijk ook niet onbreken.....foto is van vorig jaar ik moet nog een week geduld hebben voor ik pompoenen krijg van mijn buurman...jullie snappen dat ik loop te huppellen van ongeduld ?? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 4,5 liter appelsap uit de sappan ( en ik vind het nog steeds niet echt lekker...zo "dikkig"of gelei-ïg ik weet nog steeds niet hoe ik het moet omschrijven, geef mij maar appelsap van de pers) daar ga ik later in de herfst siroop/stroop van maken. 8 potten appelmoes en nog een doek vol gekookte appels aan t uitlekken voor gelei. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
freggel Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 (...)en ik vind het nog steeds niet echt lekker...zo "dikkig"of gelei-ïg ik weet nog steeds niet hoe ik het moet omschrijven (...)Siroperig? Ik heb zelf een paar potjes zure pompoen gemaakt en gisteren een grote ketel pompoensoep die ik ingevroren heb (en alvast wat van heb gesnoept). Quote blog/freggel/
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Siroperig? Goede omschrijving...misschien moet ik er gewoon wat spa door mikken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Mijn moeder noemt het lobbig Je moet er wel even aan wennen ja. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Mini appeltaartjes gemaakt, straks nog een aantal! Een heel gepruts, maar ze zijn volgens mij wel mooi geworden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Goede omschrijving...misschien moet ik er gewoon wat spa door mikken Half om mengen met ( gekocht ) biologisch sap ? Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Elf potten appelhoning-gelei gemaakt, 1 pot ingemaakte kappertjes van Oost Indische kers en een literpot Mexicaanse komkommertjes op honingazijn..Verder 3 grote groene savooie kolen ingevroren, een rauw in vieren ( voor de pot au feu) en de rest geblancheerd voor de kaasjeskool (stampot van kool met blokjes komijnenkaas).4 bleekselderij ingevroren en een grote snelkookpan vol met rode kool+appeltjes gemaakt en ingevroren.Poepoe ben Moe Helena, het zal lastig voor me worden om sap te kopen...dat krijg ik vast niet over mijn hart, maar vandaag kwam er een goed bericht, als ik terug ben van mijn campingtocht kan ik plukken in een boomgaard waar zeker nog 10 bomen vol met bewaar appels staan ( Rembours). Dan ga ik toch naar de fruitpers..en nu maar hopen dat er geen storm komt de aankomende weken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
freggel Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 8,5 Liter appelsap. Ik had nog appelgelei willen maken, maar de potjes (en flessen) zijn op... Quote blog/freggel/
greetje11 Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Misschien nog potjes te halen bij de glasbak Vraag eens bij de buren, heb ik ook gedaan kom nu om in de potten.En de kleine koffiemelkflesjes neem ik mee van mijn werk Vanmiddag de hele middag appeltaart staan bakken. 5 stuks in totaal, de oven heeft overuren gemaakt.Manlief morgen jarig, 1 voor de visite en ook nog een kwarktaart gemaakt.En de andere 4 appeltaarten voor de collega's a.s. maandag.(doe ik jaren en ze vinden ze heerlijk)Krijg altijd alleen de lege springvormen terug. En vruchtenbowl gemaakt, van ingemaakte aardbeien, frambozen, pruimen en conferencepeertjes.Nog 2 bananen en een blikje ananas toegevoegd. Kunnen de smaken mooi doortrekken. Het ruikt ieg heerlijk. Quote
krab Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Wat een leuk onderwerp, ik doe graag mee. Ben hier nieuw, heb een volkstuin met als thema: snoeptuin.Vanmorgen 3, gisteren 6 potten stoofpeer, deels in druivensap. Peren werden niet zoet, ondanks lang stoven, toch wat suiker erbij gedaan> En kaneel, citroen, gember, kruidnagel. Straks ga ik druiven ontsappen,(met klein beetje vlier) heb al 2,5 emmer geoogst, maar moet er nog wat erbij oogsten, anders gaan ze beschimmelen, of rotten.Leuk straks te kunnen melden wat t geworden is:-)wil gelei maken, ook met kruiden en sinasappel rasp en sap. Zou wat appel erbij een goede combi zijn? Ben ook vruchtenleer aan t maken, voor t eerst, maar dat valt tegen: duurt lang, en vrij zuur wat al af is. EEn bramenmengsel met hazelnoot, sesamzaad, kokos en cacao droogde sneller. Framboospuree en druivengelei duurt een eeuwigheid:-(. Maar we experimenteren gewoon door:-) Quote
Jooze Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Hi Krab, Juist het experimenteren is leuk toch . Kom er net achter dat mijn ingemaakte worteltjes mislukt zijn (wit water) dus dat is hem niet geworden, maar zo veel leuke dingen die wel lukken Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
harmony Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Vandaag 18 liter appelperensap gemaakt. We hebben nu bijna 40 flessen en de bomen zijn nog lang niet leeg.... Quote
meekje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Met m'n zoon veel liters vliersap gemaakt een paar potten tomatenchutney, stoofperen en vandaag rode kool ingemaakt in een keulse pot.Het schijnt dat je daar ook een soort zuurkool van kunt maken, nooit gegeten maar het leek me wel grappig om eens te proberen.Van de week zuurkool maken, we hebben vandaag een speciale potdaarvoor gekocht bij de Brouwmarkt, wat een leuke winkel is dat! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Net een aantal potten pompoen/appeljam gemaakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Net een aantal potten pompoen/appeljam gemaakt. hier ook al !! tevens pompoen cupcakes en pompoen soep, pompoen -appel jam & pompoen/ aardbei jam gemaakten volgd nog pompoen / appel moes !! en verder vandaag nog de overige komkommer op zoet zuur gezet en pruimen jam gemaakt, en....10 kg bramen ontsapt voor de limo.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2011 Auteur Geplaatst: 21 september 2011 Hier ook pompoen cakejes en pompoenpannenkoekjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 kweeperengelei nu al ?? bij ons zijn er nog lang niet rijp !toevallig was ik met een aantal exemplaren naar de leverancier van mijn boom, 2 jaar geleden geplant, moest een kweepeer zijn , vorig jaar werdt geadvisteerd de boom voor een betere start leeg te plukken als de vruchtjes nog klein waren, toen dacht ik al....het lijken wel appeltjes maar dacht ze zullen we anders ontwikklelen ....en nu dit jaar ...het zijn kwee appels...... ik terug en i.d....kwee appels krijg in december een nieuwe boom !! Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2011 Auteur Geplaatst: 25 september 2011 Er staan 2 grote pannen op het 'vuur', beide voorzien van 2 oude kippen, veel prei, veel wortel, uien (met schil en al), tijm, salie, rozemarijn, kerriekruid, maggikruid, en (helaas) wat peper uit een potje. Dat wordt weer een lekkere bouillon! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 heeeeeeeeeeeeeej daar had je dus een paar snippertjes van die cayennes in kunnen doen Quote
Nicolette Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 ik had de kweeperen gekregen van iemand op de tuin. Heb zelf niet zo'n boom. Maar ik moest ze wel heel lang koken hoor. Vervolgens door een kaasdoek een dag laten uitlekken en toen gelei gemaakt van het sap. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.